Vecka 40

Ny vecka och förhoppningsvis den sista, men just nu känns det som att jag går över tiden. Har inga förhoppningar alls längre att något kommer dra igång och tror min kropp har slutat att fungera. Hur jag ska överleva en hel vecka till har jag svårt att se, men jag får ta en dag i taget, avvakta helgen och så får vi se på söndag om jag ska ringa förlossningen och åtminstonde få en kontroll på måndagen, kanske kan det få en att orka lite till?

Siffrorna ser iaf ut enligt nedan och av hela mitt hjärta skulle jag önska att det bara var max de där 6 dagarna kvar, inte en dag längre, men känslan säger att den här bebisen vill stanna där inne länge till. Inga tecken alls på att vilja komma ut och det bökar och är fullrulle fortfarande så den trivs nog rätt bra där inne.

Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 15 mar 2012
Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer
Postat av: Lina

kanske dags att testa en av dom alla skrönor som att knäskura golv, dricka hallonbladste, ett glas champagne eller risinolja som man hört talas om så kanske den lilla krabaten vill ploppa ut. Studsmatta kanske är ett alternativ ;) gumman du kommer stå ut, ja tror nog bebben kommer inom dom sista 6 dagarna, ja håller tummarna iaf =) kram

2012-03-09 @ 15:40:42
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0