Vecka 39

Då går vi in i ny vecka igen. Börjar kännas rätt tjatigt nu. Vill bara ha bebis hos mig. Men 13 dagar kvar till BF, 9 dagar om bebis kommer samma tidpunkt som de två senaste och 12 dagar om den kommer som Alicia. Allt startade dock dagen innan de är födda utan Alicia som startade 2 dygn innan så tills dess blir det ju i så fall lite närmre ändå. Men just nu känns det inte som om bebis alls vill komma ut och som om tiden fram tills jag faktiskt är beräknad kommer bli ännu längre. Vill verkligen inte gå över tiden.

Alla känningar från förra helgen och de efterkommande dagarna med den konstiga känslan i magen är borta. Igår var jag dock nära att ringa förlossningen för att få komma in och få någon starkare smärtlindring. Bebis har ju en rätt snäll hobby i magen på mig och vad jag tror lägga sig mot någon nerv. Detta har pågått sedan vecka 20 någonting, men nu när det är trängre och bebis är större gör det riktigt ont, värre en värkarna. Det sitter strax ovanför ljumsken och ibland har jag ont på båda sidorna. Igår gjorde det ont även i snippan. Jag bara grät och kände att jag inte orkade mer, men efter två panodil så gav det med sig efter någon timma. Bara lite foglossning som satt kvar, men det fick jag stå ut med, den är ju mer rörelserelaterad. Obehagligt var det iaf och ett tag funderade jag på om det var symtom på en urinvägsinfektion. Vet inte om man kan få så då? Men eftersom det försvann borde det ju inte varit någon infektion? Jaja fortsätter det får jag ringa och rådfråga förlossningen vad jag ska göra, står inte ut två veckor till med sådan smärta.

Jag hoppas iaf att bebis vill kika ut snart så jag kan få bli lite normal igen, ja så normal jag brukar vara ;-) Jag vet att det är nära nu och jag vet att jag inte kan göra något så bebis ska komma, utan att den kommer när den är redo, men det är riktigt segt o vänta. Finns massor inplanerat i slutet av mars också och det känns riktigt ruttet o eventuellt inte kunna vara med på det för jag att jag känner att bebis kanske kommer vara för liten då. Vill ju ha en riktigt lugn och mysig period i början och bara få landa i vår nya tillvaro, tror vi behöver det efter hur graviditeten varit. Men man får väl se hur allt blir. Trött är jag iaf på tillståndet. Alla krämpor tar kål på mig, jag är absolut ingen rolig mamma eller fru att vara med. Orkar bara en liten stund varje dag sen skulle jag behöva sova resten, detta trots att jag sover rätt okej nattetid, visst jag vaknar flera gånger, men upplever det som att jag sover bra däremellan iaf.

Dagens siffror ser iaf ut så här:

Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 15 mar 2012
Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning.

Hoppas det är betydligt mindre dagar kvar. Jag ber högre makter om lite hjälp, sätt igång förlossningen nu, hjälp bebisen o känna sig redo för alla utanför är redo. Vräkningen lämnades in redan förra helgen, men den vill inte riktigt ta tills sig det.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller tummar och tår för att eran fina lilla bebis snart tittar ut till er!



Många kramar!!!!

2012-03-05 @ 21:05:29
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0