Väntan är över

Som ni alla redan vet vid det här laget, väntan är över.

Idag kl. 7.10 födde jag våran lilla fyra och vår andra dotter. En stor tös på 4485g och 53cm. Namn är inte helt spikat ännu, men troligtvis ska hon heta Inez.

Jag hade inte mycket krafter till förlossningen och ville ha bedövning rätt snart när jag kom in till förlossningen, men det visade sig att det inte hanns med. Inte konstigt det gjorde så ont ;-)

Vaknade runt 3 av att jag hade SD, vanliga som jag haft till och från senaste dagarna. Vid 3.30 ca började det göra ont i mage och rygg och kom var 8-10 min och höll i sig någon halvminut. Trodde det var förvärkar så sa inget till Mattias. Låg kvar i sängen och försökte sova mellan.

Kl. 4.45 ca börjar det dock vara jobbigt att ligga ner och jag säger till Mattias att han kanske inte behöver jobba idag för jag har SD som gör ont. Trodde fortfarande det var förvärkar så gick därför upp o tog två panodil samt satte mig i duschen för o se om det skulle släppa av. Satt där i en halvtimma, men under den tiden började det göra så ont och komma relativt ofta så jag reste mig upp och bestämde att det var dags att ringa barnvakten.

Kl. 5.45 Har värkar som kommer var 3-5 minut och håller i sig i en minut cirka. Det gör ont och jag behöver värme för o lindra vilket jag väcker Mattias för som börjar förstå att det faktiskt är på gång. Medan vi väntar barnvakt ringer vi förlossningen som har en plats kvar till mig, men strax efter blev det tydligen fullt så det var nära att vi höll på o få åka till Linköping. Får värmda handdukar av Mattias och försöker klä på mig så vi kan åka direkt när barnvakten kommer.

Kl. 6.30 har barnvakten kommit o vi åker till förlossningen. I bilen in kommer värkarna med 2min mellanrum och de håller i sig nästan 2 min, är knappt ingen vila emellan. 

Kommer in till förlossningen kl.  6.49. Är öppen 8cm och får krystvärkar rätt snart efter vi kommit. Mattias är ute o flyttar bilen och undertiden jag krystar så går vattnet och bebis är på väg ut. Barnmorskan säger att pappan allt får komma tillbaka nu och ber mig att inte krysta i värkarna utan endast andas. När Mattias väl kommer tillbaka krystar jag och på två krystvärkar är hon ute kl. 7.10.

Förlossningen var en ren drömförlossning. Så snabbt och smidigt. Inga stygn behövdes efter heller. Känns skönt att allt gick så snabbt efter allt som varit.

Idag mår jag bra och glädjen över att det ar en tjej är enorm. Jag har fortfarande ont i fogar o ljumske, men jag hoppas det ger med sig också. Hur de kommande dagarna blir vet jag inte, men det är många som finns i min närhet och skulle jag må dåligt psykiskt så vet jag vart hjälpen finns. Jag hoppas dock att det ar graviditeten som orsakade mitt mående. Nu tänker jag iaf njuta av vår nykomling och ta tillvara på den här första tiden.

Bilder finns massor av, men ni får hålla till godo för idag orkar jag inte föra över bilderna till datorn. Men det kommer så håll till godo. Hon har iaf massor av mörkt hår, super sött :-D

Kommentarer
Postat av: Sandra

Än en gång GRATTIS gumman!!!!!

Jag har tänkt på dig/er så mycket, och är så otroligt glad för din skull!

Vad duktig du är, som du har kämpat med allt det jobbiga!

Men nu har ni äntligen fått er fina belöning, så mysigt!!!:-)



Ser fram emot fina bilder på lilltjejen sen när du orkar:-)



Tusen kramar!!!!!!!!!

2012-03-20 @ 21:35:18
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Elin

Stort stort grattis ännu en gång. Har gått omkring med ett leende på läpparna hela dagen sedan jag fick mms:et från dig, tack! Är så glad för er och för att du känner att det blev en bra förlossning och allting. Mys på hemma nu och njut av er dotter, vi kommer gärna över dagen och hälsar på när ni känner er redo. Men tills dess kommer en liten överraskning på posten <3 många varma kramar världens bästa, det har ni gjort bra!!

2012-03-20 @ 22:26:14
Postat av: belinda

Åh sitter med ett leende på läpparna efter att jag läst dit inlägg :-) så mysigt med en till liten tjej. Ett stort grattis en gång till. Kram

2012-03-21 @ 09:25:59
Postat av: Lina

åter ett jättestort grattis! väntar med spänning på bilder på det lilla miraklet =) kram

2012-03-21 @ 12:48:39
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0