Redo

Idag har jag hitills inte haft någon feber och det är snart ett helt dygn sen jag intog en panodil. Barnen har varit bortlämnade till svärmor över natten och jag har vilat upp mig riktigt ordentligt. Kan känna av lite halsont emellanåt, men inte hela tiden Febern var iaf en helt vanlig förkylning, men den verkade läka ut fort med all vila. Natten har varit helt himmelsk med god sömn, bara vänt mig några gånger och behövt gå upp o kissa, men har snabbt somnat om igen efter det.

Så med andra ord idag är en perfekt dag att förlossningen startar på. Innan jag blir trött och sliten igen. Har dessvärre inga tecken på att något är på gång så det lär nog dröja lite till. Men man ska ju aldrig säga aldrig så jag hoppas iaf att något ska dra igång.

Den här veckan har vi svärmor hemma, men nästa vecka är de bortresta så därför vore det bäst om bebis ville kika ut denna veckan. Nästa veckan har vi barnvakt också, min mamma, men då hon inte har egen bil så tar det lite längre tid att ta sig hit om det skulle behövas mitt i natten. Men som med allt så kan man inte veta hur det blir och på något vis brukar ju allt ändå lösa sig.

Idag är iaf dagen då det startade med Alicia. Det hann nästan bli nytt dygn när vattnet gick med henne så fram till midnatt har bebis på sig att starta förlossningen. Om inget hänt innan dess så blir detta den längsta graviditeten innan förlossningen startat. Däremot dröjde ju Alicias förlossning 36 timmar till pga. morfinet jag fick när vi kom in som jag blev dålig av så fram till vecka 39+5 alltså på onsdag har bebis på sig att komma ut efter det är det definitivt min längsta graviditet. Och det skulle ju inte förvåna mig om den jobbigaste graviditeten också blev den längsta, bara för att det är jag liksom och jag har sådan otur jämt.

Jaja idag är en bra dag med styrka i kroppen, jag känner mig lugn och harmonisk och jag förväntar mig inte att bebis ska komma ut idag. Solen lyser därute och temperaturen är varm. Om en stund ska jag lägga mig i en solstol och sola, tanka mer energi så jag vid 13.30 sen kan ta hand om mina fina barn och de för en gångs skull kan få en glad och pigg mamma som möter dem.

Ha en skön måndag alla.


Kommentarer
Postat av: Lina

låter verkligen som du fått tillbaka styrkan. Det kanske bara va det som krävdes, att du skulle få ladda upp batterierna lite flr att du ska klara den sista tiden! Ja hoppas att du får må skapligt nu fram tills att det sätter igång! kram Lina

2012-03-12 @ 14:44:00
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: mari larsson

Vad skönt att höra att du mår bättre. Ha en skön måndag du också min älskade dotter. Kram

2012-03-12 @ 15:22:21
Postat av: Elin

Det är verkligen underbart att höra att du mår bättre, både fysiskt och psykiskt. Kanske lite rejäl vila var vad som behövdes.

Nu tycker jag att bebisen kan samköra våra födelsedagar ;)

2012-03-12 @ 17:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0