Kanske fanns det någon mening?

Idag har jag bara vilat, legat i soffan o läst, suttit vid datorn och slösurfat runt. Lite svårt har det varit emellanåt då jag märker hur stor min frånvaro blir i familjen och hos barnen. M hittar inte riktigt sätten att få barnen lugna så de har varit allt annat en lungt i min omgivning under dagen, fram till nu då de åkte iväg hela bunten och lät mig få en tyst stund. Kommer inte träffa dem förren imorgon för de fick sova hos farmor inatt eftersom jag inte vet om jag är frisk imorgon eller inte. Rätt skönt att kunna vila och återhämta sig i lugn o ro.

Jag har ätit panodil var 6:e timma ungefär för det är ungefär den tiden det tar när jag känner att den börjar gå ur kroppen och febern börjar smyga tillbaka. Har dock under dagen inte fått tillbaka febern, men tog ändå panodil nu för en stund sen då jag tyckte det började kännas i kroppen som om den skulle komma tillbaka febern. Få se ikväll hur det känns. När jag är i soffan känner jag mig väldigt pigg och utvilad, men så fort jag är uppe en stund känner jag att orken i benen inte riktigt är som den brukar. Så helt bra är det inte.

Allt ont sägs ju föra något gått med sig iaf och jag tror nog att denna feber fört med sig något gott. Det känns idag inte lika jobbigt att förlossningen inte dragit igång. Jag var inte besviken i morse när jag vaknade. Bara fokuserad på att få bli frisk igen så att jag orkar med en förlossning. Och i och med febern så inser jag också att det faktiskt kommer dröja några dagar till så därför förväntar jag mig inte att förlossningen ska dra igång de närmsta dagarna. Tidigast tisdag förväntar jag mig vara helt återställd och redo igen. Och då får man verkligen hoppas att inte någon mer blivit sjuk framförallt inte Mattias. Vad gör jag om förlossningen startar och han är sjuk? Han får ju inte följa med till förlossningen då och föda själv vill jag inte. Men det får man väl ta då om den situationen skulle uppstå.

En sak till som varit bättre är mina ljumsksmärtor som kommer av att bebis klämmer på någon nerv. Den smärtan biter ju inte alvedonen på och är riktigt hemsk. Men faktiskt är det andra eller tredje dagen idag som den knappt kännts. Har däremot haft molvärk på samma ställe till och från, men med alvedon full dos i kroppen har det lindrats väldigt bra idag med. Skönt att kunna hantera smärtan, så kanske har febern fört med sig något positivt där med.

Så nu riktar vi in oss på en ny vecka lite positivare och även om denna graviditet blir min längsta så vet jag ju att det inte alls är lång tid kvar nu. Uttråkad är jag dock, men på nåt vis ska jag väl få tiden att gå.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad skönt att febern ändå gett något bra - och ffa allt smärtan i ljumsken inte är så illa. Vad skönt att du ikväll kan fokusera dig på att bli frisk och bara vila. Ta hand om dig! Kram

2012-03-11 @ 16:34:17
URL: http://arvegil.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh kram vännen. Vad trist att du har blivit sjuk så här på sluttampen. Hoppas det har börjat vända redan nu. Och att resten av familjen får vara friska. Vill du så följer jag gärna med dig om det skulle krisa sig så får du köra med mig i stället ;-). Visst, Revin finns ju här, men det går alltid att lösa. Kram

2012-03-11 @ 20:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0