Gråter

Allt är så fruktansvärt jobbigt att jag inte orkar mer................

Vill ha saker att göra, men orken räcker inte till eller så begränsas jag av att jag inte kan röra mig ordentligt. Förmiddagarna fungerar bäst då har jag som minst ont och som mest ork. Idag tänkte jag mig en tur utanför huset till IKEA, men ödet tänkte annorlunda. Jag kan ju givetvis åka själv, men det är inte lika roligt som o ha sällskap av någon. Att vi inte kan åka alla beror på att döttra blev magsjuk inatt eller sent igår kväll. en rejäl omgång la hon i hela sängen. Jätte roligt :-(. Vi har sanerat hela huset med klor, ätit vitpepparkorn och isolerat in oss i huset. Det har inte kommit något mer och hon har ätit så jag hoppas det är över för hennes del nu och jag hoppas innerligt ingen blivit smittad. Och i o med detta vet jag att det inte lär dra igång någon förlossning heller, kroppen är ju bra smart :-(

Igår kväll hade jag också fruktansvärt ont, har ju som tidigare nämnt ont i ljumsken och igår var det outhärdligt. Började på dagen redan, men trappades upp fram mot kvällen. Även en smärta i hela nedre buken. Så fruktansvärt ont. Dessutom har jag haft problem med avföringen så jag tog ett microlax då jag tänkte att smärtan kanske blev värre av att magen var hård. Men något i microlaxet tål jag tydligen inte för i samband med det fick jag en liten blödning (rosa tunnt) i underlivet och det sved och gjorde ont. Fick likadant tidigt i grav när jag tog ett sådant. Ringde förlossningen, men det var ingen fara så länge bebis rör sig, jag inte har sammandragningar eller blöder mer. Och det slutade ju helt och bebis levde mer eller mindre rövare i magen. Smärtan sa de inte så mycket om. Idag är allt som vanligt igen och magen är igång igen. En så länge ingen smärta så det känns rätt okej förutom psykiska måendet. Men till kvällen kommer förmodligen smärtan igen som den brukar göra.

Vet inte hur jag ska klara veckan som kommer. Att må så här och vara själv med barnen är inte lätt. Imorgon gör vi så att Mattias Vabbar då jag också ska till BM, men sen då om någon mer blir sjuk??? Dessutom har barnen lov torsdag och fredag och jag vet inte hur jag ska orka två dagar till med att ta hand om barnen. Kanske kan Mattias ta semester, men det vet vi inte om det går. Det blir iaf en stor ekonomiskt förlust om han ska vara hemma fler en de där 10 pappadagarna sen och det är ju redan knapert då jag bara har föräldrapenning nu. Dessutom känner man sig själv så värdelös som inte orkar ta hand om sina egna barn, hemmet och bara är sur och grinar hela tiden.

Men jag har ju bara mig själv o skylla, var ju jag som ville ha ett barn till, trodde dock inte det skulle bli så här jobbigt då det inte varit så med de andra. Och jag vet att det inte är så långt kvar nu, men varje dag känns som en evighet. Hade jag bara vetat att jag inte kommer gå över tiden eller ha ett senast datum då jag kommer föda så hade allt kännts lättare. Nu svävar man bara i ovisshet. Och vart ska jag hitta styrkan och kraften att orka mig igenom det här? Jag vet verkligen inte. Jag vet bara att jag inte vill må så här.


Kommentarer
Postat av: Marine

Åh gumman! Så ledsen för din skull att du skall behöva gå och ha det så jobbigt nu mot slutet. Jag tänker inte komma med några dumma råd bara en radda stora kramar och tankar som förhoppningsvis kan ge dig lite styrka och värma i själen. Tänker på dig/er och hoppas att din lilla inneboende snart vill överge sin etta. Vi ser också fram emot lillbus i magen. Kramar i massor!

2012-03-04 @ 17:17:30
Postat av: Elin

Jag förstod på dig i lördags att det var riktigt tufft - jag tänker på dig och hoppas verkligen att bebis vill komma ut nu innan veckan är slut. Om vi bott närmare hade jag erbjudit att åtminstone något eller några av barnen kunde vara hos oss - men det går ju inte nu. Säg till om jag kan göra nåt!! Kram

2012-03-05 @ 09:15:27
Postat av: Lina

Lilla gumman då! skickar massa styrkekramar till dig. Jag vet hur det känns även fast jag inte är lika långt gången. Men som jocke säger till mig: du är stark och du klarar detta, du har ju inte så långt kvar nu, det är den inställningen vi får ha. Och även om ekonomin är en stor del i livet så är hälsan mycket viktigare, behöver du mattias hemma så tycker jag du ska kräva detta, ni är trots allt två om att skapa detta mirakel! kram

2012-03-05 @ 10:52:55
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Först av allt: Du är absolut INTE värdelös!!!! Inte på något sätt!!! Även om du själv känner dig sån, så är det absolut inte så.

Man måste få vara ledsen, arg, grinig osv, och du har all rätt i världen att få vara det nu när du mår så dåligt och har det jobbigt.

Jag hoppas att det löser sig nu i veckan så att du kan få avlastning med barnen och hemmet.



Tusen kramar från mig!!!!!!

2012-03-05 @ 21:04:40
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0