BMbesök

Igår var jag hos BM. Har mått bättre rent allmänt sedan förra besöket, vilket är bra, men istället har jag ju fått de fruktansvärda smärtorna. Mestadels på kvällen, men vissa dagar är också jobbiga. Iaf så var alla värden bra och bebis ligger helt rätt och har fixerat sig, fick kika med UL så det verkligen var huvudet nedåt då bebis hickat högre upp några gånger så var jag orolig att den vänt sig.

Smärtorna trodde BM utifrån beskrivningen beror på att bebis trycker på en nerv, smärtan i ljumsken, samtidigt som jag har förvärkar, den molande värken fram i magen. Har även foglossning som kommer i vissa rörelser. Så tre olika orsaker och tre olika smärtvarianter = outhärdligt. Bltr hade iaf gått ner så jag tror jag var utmattad efter sportlovsveckan vilket BM också trodde.

Siffrorna såg ut så här:
Vecka: 38+3 (37+4)
Urin: spår (neg)
Blodtryck: 130/80 (140/95-100)
SF-mått: 36 cm (35cm)
Fosterläge: H (H) 
                 F (Ru-F)
Hjärtljud: 152 (144)

Igår trodde jag för en sekund att något var på gång. Fick värk som vanligt, fast denna gång satt det högt i magen samtidigt som det molde lite nedtill. Ljumsken kändes det lite i, men mildare en vad det brukar. Hade svårt att hantera den nya smärtan som kändes som hela magsäcken höll på o gå i tusen bitar. Tog till slut två panodil och la mig i soffan. Då började det mola ännu mer intensivt och magen var precis stenhård. Det kom i intervaller, men väldigt tätt. Jag började känna igen det jag kände för precis så började Noels värkar när det var på riktigt. Men när panodilen börjat verka efter en halvtimma gav det sig så det var bara förvärkar jag hade. En liten gnista av hopp tändes, men släcktes lika snabbt igen. Så besviken blev jag.

Idag har jag gått o kännt efter och jag har lite mer SD en vanligt, men ingen molvärk och ingen känsla om att det ska starta. Det sas att nummer tre var en luring, men jag tycker nummer fyra luras ännu mer. Är så trött på o jämt bli besviken. Känns som jag kommer missa när det är på riktigt bara för att jag inte kommer tro på det då. Men, men bara ge det till tåls lite till.

När veckan är slut börjar min övertid då de andra satt igång tidigare. Måndag kanske jag ska räkna med också för då startade det ju första gången, men efter det är det övertid. Dessutom blev jag ju flyttad en hel vecka tillbaka så igentligen är jag i vecka 39+4 idag om man ser till senaste mens, det borde ju därför komma denna veckan kan man tycka.

Vill även rikta ett stort tack till er som visat erat stöd. Ni är guldvärda bara så ni vet <3

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack för att jag får fortsätta läsa! :D och vad skönt att läsa att bltr lugnat sig. Bm hade inga bra uppslag på vad du Ksn ta MIT smärtan? Antar att det är panodil som gäller tills bebis kommit ut? O då ska ju smärtan inte vara kvar hoppas jag!



Det är så spännande att gå här och vänta :) är det något särskilt i klädväg eller annat som ni önskar er till bebis? Vill ni ha nyföddstorlek eller lite större? Kram!

2012-03-06 @ 11:30:28
URL: http://arvegil.blogg.se/
Postat av: Lottiz

Känns självklart att du får Elin :-D Jag får börja med Panodil, men hjälper det inte eller jag inte står ut längre får jag höra av mig till förlossingen för starkare smärtlindring. Man får ju ta morfin, men vad de erbjuder mig som inte tål det vet jag inte. Vet inte riktigt vad som behövs ännu i klädväg då vi inte vet könet ;-) Men storlek 56 har vi så det räcker i så från storlek 62 eller större. Andra saker går också bra även om bebis redan kommer ha det mesta så är det ju aldrig fel med något eget.

2012-03-06 @ 11:48:44
Postat av: Lina

Tack så mycket för att jag får fortsätta läsa, man vill ju inte missa nåt såhär i slutskedet ;) Jag hoppas så innerligt att bebben kommer vilken dag som helst så att du slipper detta nu. Men om du börjar känna verkar eller förvärkar så vem vet du kanske e på väg till bb redan ikväll =) kram på dig gumman!

2012-03-06 @ 12:06:20
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0