Allt borta

Idag vaknade jag tidigt. Kunde inte sova. Låg bara o tänkte på varför det ska vara så här. Varför ska alla andra få tidigare, känner mig ensamast i världen om o få gå tiden ut eller om jag har riktigt otur vilket jag också tror jag kommer ha gå över. Ja jag vet jag är inte ensam, men det känns fasen så nu. Och vart tog all den där styrkan jag hade igår vägen? Idag är jag bara irriterad, arg och besviken. Less på o vänta, less på o behöva vara i detta tillstånd. Ingen sol har tittat fram heller som vädret lovade *surar*.

Idag är det som övertid för mig då Alicia satte igång i vecka 39+3 och idag är jag i vecka 39+4. Så drygt o vänta. Och inte en enda föraning om att det är nära. Bebis verkar tro det finns gott om utrymme där inne när den sträcker sina ben som faktiskt verkar vara rätt långa.

Att sen gå utanför dörren och vara utanför den i 20 minuter och under den tiden hunnit få tre stycken som säger "ingen bebis än". Den andra fick sig en sur ton tillbaka. Får be om ursäkt sen, det var en förskolefröken. Men de tjatar ta mig fasen jämt om den där bebisen, det är jobbigt. Är magen kvar utan en bebis bredvid så är den väl också kvar i magen!!!

Och att försöka få igång förlossningen har visat sig lönlöst denna gång. Inget har hitills funkat. Idag ska jag iaf prova en dryck om jag nu kan få i mig den. Och kom nu inte med några pekpinnar eller att jag ska passa på o njuta sista tiden för njutit det har jag redan gjort flera gånger om att jag är så uttråkad nu så det finns inte. Vet inte vad jag ska hitta på längre om dagarna. Ångrar att jag inte jobbade längre även om jag hade så jävla ont så kanske det hade varit bättre så här med facit i handen. Åtminstonde att fortsätta halvtid ett tag. Var ju tur att jag höll ut två veckor längre en tänkt iaf.

Less är jag iaf och jäkligt dumma tankar har jag. Tror blogg, facebook och allt får ett breake tills förlossningen startar eller bebis är här. Och på torsdag ska jag till BM, men bara för att så tänker jag beställa en tid hos frisören också när jag ändå är i stan. För någon bebis förväntar jag mig inte denna veckan, ska försöka ignonera att jag ens är gravid. Smärtorna lär komma, jag lär vara trött och slutkörd, men vad spelar det för roll för jag är ju minst lika trött och slutkörd över att vila och inget händer. Och någon trevlig person är jag inte heller i nuläget så det känns lönlöst att bestämma någon träff med någon.

Har någon en tidsmaskin så säg till då kanske vi kunde resa framåt i tiden tills dagen med stort D är kommen. Eller åtminstonde kolla om dagen för bebis ankomst finns där framme någonstans, så man vet.


Kommentarer
Postat av: Lina

tycker ingen ska komma med några pekpinnar, mår man dåligt så gör man! bättre att peppa. Jag håller verkligen tummarna varje dag att jag ska få läsa att bebis kommit och den kommer göra det. Ja det kanske till och med är ett smart drag att boka frisörtid för då kanske bebben bestämmer sig för att jävlas lite ;) som sagt ja håller tummarna! kram på dig

2012-03-13 @ 14:14:23
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Marine

Som sagt, de verkar envisa de där fyrorna. Revin stannade ju också längst utav mina fyra och jag gick med precis samma tankar och funderingar som dig den sista tiden. Och var ju grymt irriterad det sista dygnet så det är klart att jag hoppas att din irritation, frustration och uppgivenhet beror på att något är i antågande. Jag lider med dig och förstår verkligen att du blir irriterad över alla frågor om bebis ankomst. Precis som du säger är det ju ganska uppenbart att bebisen är kvar i magen. Kramar i tusental till dig!

2012-03-13 @ 20:54:09
Postat av: Elin

Peppkramar till dig, jag förstår att du blir irriterad på folk som frågar! Unna dig en tid hos frisören och kanske bestämmer sig bebis för att komma då.. Jag hoppas så att du ska vara på förlossningen i detta nu, varje dag tänker jag att måtte det vara dags nu för dig. Många kramar från Göteborg

2012-03-14 @ 10:18:37
Postat av: Belinda

Stora styrke kramar till dig! Hoppas verkligen att du får må bra nu i väntan på att bebis vill titta ut. Ha det bra i vårsolen!



Kram

2012-03-14 @ 12:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0