5 dygn

Senaste två dygnen har Inez sovit mestadels. Haft bara någon halvtimma varje dag då hon orkat vara vaken, annars mest vaknat var 3.e-5.e timma för att äta. Inatt sov hon 5 timmar, åt en halvtimma o somnade om i 3 timmar till. Kändes skönt o själv få sova lite mer. 

Igår fyrade hon av flera leenden när vi pratade med henne, så himla söt. Hon tappade också navelstumpen.

Mjölken rann till i fredagsnatt o mina boobs är större en någonsin. Bra för magen känns lite mindre när det blir större upptill ;-) Inez tar ofta bra tag kring bröstet och får i sig bra med mjölk, kräks tyvärr emellanåt också. Hon har dock någon tråkig vana precis i början av amningen och tar inte tag om bröstet utan bara gapar, låter lite, tar tag om bröstet släpper och håller på så där. Oftast rinner ju mjölken till så det grisar lite när hon gör så. Jag får ta bort henne flera gånger innan hon väl tar tag ordentligt om bröstet och äter tills hon är mätt. Men i det stora hela funkar amningen bra. Och det gjorde inte alls så ont som jag hade för mig att det gjorde i början.

Vagnen sover hon riktigt bra i än så länge så jag hoppas det fortsätter så. Hon verkar iaf gilla den.

Innan mjölken rann till var blöjan oftast torr och hon kissade väldigt dåligt. Men idag har det varit bra med urinproduktion. Någon avföring har hon inte haft på 3 dygn, men bara för att jag skrev det fick hon nu i skrivandes stund en rejäl laddning ;-)

Besökare har det varit lungt med. Min syster och mamma har varit här och hälsat på henne och idag kom farmor och farfar. Annars har det inte varit någon och heller inte några förfrågningar om besök, rätt skönt faktiskt. Men vi är redo för besök om man vill bara man är frisk när man kommer så går det bra. Får se vem som kommer näst.

Bjuder på två av dagens bilder också.



Jag själv mår fortfarande rätt så bra, men idag hade jag en liten dipp. Fogarna värker fortfarande också, men de sa att det kunde ta två veckor innan de började kännas bättre. Jag längtar efter att kunna gå normalt igen så jag kan komma ut på mina långpromenader. Men jag ska försöka att inte tänka för mycket på det utan låta kroppen få läka. Har en hel del kilon o bli av med iaf, gick ju upp 20,5kg så det lär ta sin lilla tid innan jag gått ner allt. Men det får ta tid tänker inte stressa kring vikten utan bättre man får må bra.

Det är iaf supermysigt med en bebis i huset och inte på något vis jobbigt. Tycker det går riktigt bra faktiskt, fast då har ju inte den riktiga vardagen börjat ännu heller utan jag har ju Mattias hemma som tar det mesta med de stora barnen och matlagningen. Syskonen är mäkta stolta över sin lillasyster. De håller henne så ofta de kan. Säger alltid godmorgon och godnatt till henne och kommer fram o klappar på henne. De är rädda och måna om henne och älskar henne redan.

Nej nu ska jag fortsätta vara i min bebisbubbla och mysa med min dotter som är vaken för mer en att äta för första gången idag.


Kommentarer
Postat av: Elin

Gissa om jag flinade lite nu när du skriver att ni känner er redo att ta emot besök ^^ vi kommer ju gärna upp så snart vi bara kan. Jag är ju ledig en del vardagar nu före påsk men vill inte åka så långt själv med barnen om något skulle hända .. påsken jobbar jag, utom annandag påsk - hur ser det ut då? Annars får vi ta det efter vår resa och det känns ju jättelångt fram i tiden. Men om ni kan så är ju Pär också ledig annnandag påsk och jag jobbar ju dagpass på påskdagen och slutar runt 15 så vi skulle kunna åka redan på söndagen i så fall. Tror säkert Pärs föräldrar blir glada över att vi bjuder in oss själva ;)



Kram

2012-03-25 @ 22:50:36
URL: http://arvegil.blogg.se/
Postat av: Elin igen

Jaha, säg den lycka som varar. Pär påminde mig att vi inte alls kan annandag påsk för då har vi bjudit hem tre familjer på middag ... Så då ser det inte bättre ut än att det får bli efter resan. Som det ser ut i kalendern är det 13 maj (söndag som är ledig). Jobbar inte jag så är Pär på sin very important KFÖ (krigsförberedande övning) med hemvärnet. 12 maj är Göteborgsvarvet så den dagen är redan uppbokad till att heja på min bror och hans tjej och middag sen på kvällen.



Förlåt, känns så himla trist att hon ska ha hunnit bli nästan två månader innan vi får loss en ledig helgdag. :( Hoppas den 13e maj funkar för er nu.

kram!

2012-03-25 @ 22:56:57
Postat av: Lina

Grattis till första veckan idag =)skönt o höra att du får må bra o dippar måste man ju få ha ibland, det är ju en påfrestning! Guu va jag sitter här o ler när jag ser bilderna, hon är ju bara för söt =) kram

2012-03-27 @ 12:08:09
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Marine

Mysigt! Det låter precis som det ska vara med andra ord ;-). Skulle ju gärna ha velat komma nu under veckan, men inser att jag faktiskt inte har tid över nu innan helgen. Men vi ses ju snart trots allt. Och kanske kan jag och de två minsta komma över och hälsa på dig och dina två minsta en måndag eller fredag snart? Det ger lite mer tid och möjligheter för mig. Jag kan gärna köpa med mig och stå för matlagningen i så fall.



Så mysigt med de första leendena. Mina barn har ju aldrig varit tidiga med det, det har dröjt nästan 2 månader för alla fyra innan de tagit till charmen och smilat tillbaka. Svårflirtade herrar ;-) Kram till dig, lilltjejan och resten av familjen

2012-03-27 @ 15:58:30
Postat av: Sandra

Åh, vad mysigt det låter med en liten bebis i huset igen!

Vill också ha en liten till...:-)

Hon är såå söt lilla Inez!

Vore jätteroligt att träffas o fika som vi pratat om så länge, men bara om du vill och orkar.

Har dock praktik i två veckor till men kanske efter det nån gång.

Kanske våra grabbar kunde leka också.



Ha det så bra iaf!:-)



Kramar!!!

2012-03-29 @ 14:18:34
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0