Vecka 34

Då var det ny vecka igen. Denna veckan gick väldigt snabbt. Har väl inte varit någon direkt toppen vecka, men skönt o få komma till en ny vecka iaf. Man kan ju hoppas att det är fyra veckor kvar. Vore ju perfekt och få i vecka 38, men tror bebis håller sig där inne lite till, blir nog ungefär samma som med de andra, vill absolut inte gå över så det hoppas vi på o slippa.

Den där tyngdkänslan jag haft har försvunnit igen, har inte kännt av den på hela dagen. Så kanske är det bebis som rör sig fram och tillbaka där inne. Vet ju att den kan ändra sig från ruckbart, men inte fixerat så den var nog aldrig fixerad. Men vi får väl se på onsdag när jag ska till BM igen hur den ligger.

Föressten jag är helt säker på att vi kommer få en pojke. Har hittat ett jätte spännande test på familjeliv som kallas bikarbonattestet. Provade det väldigt tidigt i grav och då fick jag ingen reaktion på mitt test vilket ska innebära en tjej, men det var ju tidigt då så därför fick jag för mig att prova igen. Sagt o gjort gjorde jag det i veckan och det började skumma så denna gång blev det en reaktion så tolkar man resultatet på testet ska det bli en pojke. Enligt den statistik de fört så är det ca 60% sannolikhet att svaret stämmer, förut var det 70% så det ändras hela tiden, men jag tror på det här testet framörallt då Mattias fick lov o prova och han fick en reaktion. Spännande o se om det stämmer eller hur :-D Jag har också mer o mer kännt det som att det är en pojke så jag känner mig helt övertygad nu att jag har en liten kille i magen, skulle bli förvånad om det visade tvärtom sen!!! Testet hittar du här.

Dagens siffror ser ut så här:

Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 0 fulla dagar (v33+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 15 mar 2012
Du har 48 dagar kvar till beräknad förlossning.

Bara 48 dagar kvar känns ändå inte så fasligt långt kvar. Snart står där 30 dagar och då är det ju sista månaden.

Måndag och tisdag kvar o jobba sen "semester" innan bebis kikar ut. Känns helt okej.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Är hemskt ledsen över att jag är så dålig på att kommentera... Jag vill bara komma och ge dig en varm kram

När jag läser hur dåligt du mår. Du är en helt underbar vän och det gör mig ont att jag inte är närmare.,



Men nu har vi iallafall kollat med barnvakt för 3-4 mars så då åket vi upp bara jag och Pär. Vi kanske tom stannar över natten på ett hotell och unnar oss lite lyx :) v 8 har jag tittat på, och den ser dessvärre full ut. Ledig mån och tis, sen jobb ons natt-fredag morgon. På lördagen ska vi passa Ronja när E o M är på bröllopsfest och på söndagen ska vi gå på Göteborg Horse Show. Så det är verkligen FULLT upp, annars hade vi gärna kommit upp då. Så fort vi vet hur det ser ut med jobb för Pär i vår så kan vi planera lite mer - för vi vill gärna komma upp och hälsa på er och barnen när ni funnit er tillrätta med er nya familjemedlem.



Den 25 augusti får ni inte boka upp något - för då blir det, om ekonomin inte kraschar pga Pär och jobb - bröllop i Göteborg! :)



Kraaam!

2012-01-27 @ 18:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0