Vecka 33

Ny vecka idag och jag är så glad varje fredag när jag byter vecka och är ytterligare närmare målet. Nu är jag redigt trött på denna graviditet och jag hoppas av hela mitt hjärta att denna lilla bebis vill komma lite tidigare en sina syskon. Har sagt åt den att till sista helgen i februari kan den få komma eller första helgen i mars, absolut inte skottårsdagen. Men det skulle inte förvåna mig bara för att denna graviditet är så fruktansvärt jobbig så dröjer det till efter BF. Då vet jag inte vad jag gör. Inget mer en o bryta ihop förmodligen, för vad kan man göra? Jaja vi tar en vecka i taget.

Har 1,5 vecka kvar att arbeta. arbetar nu i helgen, tre dagar nästa vecka och två dagar vecka 5. Sen är jag ledig och då blir det vila. Känner mig så less på jobbet, har faktiskt svårt för att arbeta och det trodde jag inte. Jag vet ju att jag kan gå nu, men med så några pass kvar försöker jag härda ut så jag får en heltidslön denna månad innan ekonomin minskar rejält.

Jag har oftast ont nu och dessvärre har även ryggen högre upp börjat värka också. Kan få panik ibland när jag sitter/står upp och bara måste lägga mig för att det värker. Det är smärtan som är värst, den har jag svårt att hantera. Halsbränna, sparkarna i magen på både revben och blåsa, den dåliga sömnen, tröttheten, otympligheten, ja allt sådant kan jag hantera, men inte smärtan för den tar dö på hela humöret.

Dagens siffror siffror ser ut så här:
Du är på dag 225 av 280. (80,4%).

Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 0 fulla dagar (v32+0).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 15 mar 2012
Du har 55 dagar kvar till beräknad förlossning.

Känns som det närmar sig ändå med bara 55dagar kvar, men samtidigt känns det så avlägset. Tycker tiden börjat sakta in lite, men går än så länge relativt snabbt ändå. Får väl se hur de återstående veckorna känns, förmodligen när det är 30 dagar kvar lär väl tiden gå i snigelfart.

Kommentarer
Postat av: Marine

Att läsa dina blogginlägg är som att gå tillbaka till min egen graviditet. Kan lugnt påstå att vi har en hel del liknande funderingar ikring graviditet, framtid och förlossning. Jag håller tummarna för att din lilla inte tänker vara envisast utav dina barn, men som du säger: det är ju inte mycket man kan göra mer än att ta en dag i taget och vänta.

2012-01-22 @ 15:40:21
Postat av: Lina

gumman! du är så duktig som kämpar på jobbet trots att du har så ont. Nu är det ju inte långt kvar heller tills du får gå hem och det kommer säkert gå i raketfart! Många styrkekramar till dig!

2012-01-23 @ 13:05:11
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0