Svacka

Nu är jag i en svacka igen. Mår så fruktansvärt dåligt.

Igår orkade jag med en sväng till ÖF med minstingen, men efter det var jag klippt slut. När maken kom hem la jag mig på soffan och blev kvar där med filt över mig och ville helst bara försvinna bort. Och tyvärr verkar det som om det fysiska gärna hakar på när det psykiska inte är bra. Jag hade ont i hela kroppen och på råga till allt slog jag i både bakhuvud och näsan som faktiskt ömmar än efter slaget.

Sammandragningar hade jag också massor av igår. Så fort jag rörde på mig fick jag sammandragning och en konstant molvärk med tryck nedåt befann sig i magen. Hade samma känsla som dagarna innan när de andra barnen viljat komma ut, blev lite rädd att det var något på gång, men det gav sig sen på kvällen efter att bebis bucklat till hela magen. Troligen vände han på sig där inne så kanske var det just detta som var fel, bebis hade någon position som retade livmodern?

Hur som helst orkar jag inte mycket just nu. Vet att jag behöver umgås med andra få känna lite glädje och att känna att någon faktiskt bryr sig. Men att få till något verkar svårt!!! Nej vi får hoppas på att allt vänder när solen och värmen kommer. När bebis är ute ur magen och jag kan röra på mig mera utan smärtor och andra krämpor. Ser så fram emot barnvagnspromenader, få lära känna den lille som bor inne i magen och se den utvecklas dag för dag. Dessutom riktigt längtar jag till alla lediga lov tillsammans med alla barnen hemma. Hur lyxigt känns inte det? Jag hoppas vi kan göra lite skojiga utflykter ihop då. Och tänk en hel sommar hemma, vad skönt det ska bli för barnen. Bada, sola, glass, lekar i gräset mm. Underbart ska det bli. Och självklart hoppas jag att mina vänner och min släkt också har möjlighet att vissa dagar tillsammans förgylla dagarna och skapa minnen för framtiden.

En liten bild på spjälsängen som står färdig i vårat sovrum.


Kommentarer
Postat av: Lina

Tråkigt att höra att du är nere i en svacka igen, hoppas att det vänder snabbt så du får må bättre igen. Jo du jag har ramlat två gånger på två dagar men slog själv i svanskotorna som inte är så kul vid foglossning, vi får helt enkelt bli försiktigare :) jag längtar oxå till barnvagnspromenader. Det måste vi ju göra tillsammans, eller vad säger du. Jag ska iaf igång med prommenixar så fort som möjligt för jag lyckas verkligen inte tycka om min kropp med alla extra kilon men det ligger väl nåt psykiskt bakom. Jag njuter av magen iaf =D sängen ser ju hur mysig ut som helst, där kommer nog liten trivas utmärkt! Många styrkekramar till dig gumman

2012-01-24 @ 19:17:14
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Marine

Usch vad jobbigt du har det just nu. Jag vill ju så gärna finnas där för dig som du funnits för mig och just nu känns det trist att jag inte har körkort för då hade det ju varit enkelt gjort att komma över på ett besök. Som det är nu hinner jag ju aldrig fram och tillbaka med buss under tiden Rikard är på dagis t ex och att släpa med två på en så pass lång bussresa vet jag inte riktigt om jag orkar ännu. Känner du för att "prata" så får du gärna skicka över ett mail eller ett meddelande på fb och ta det mer privat. Skickar över alla kramar jag kan till dig och all extra energi som finns också.

2012-01-24 @ 19:33:43
Postat av: Sandra

Vad tråkigt att du är nere i en svacka:-(

Vi kan väl ta en fika nån dag om du orkar?

Jag är i skolan måndagar o onsdagar, men annars är jag hemma och pluggar så då kan jag?

Vad fin sängen blev förresten!!!



Många kramar till dig!!!

2012-01-25 @ 22:44:11
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0