Slutspurt

Igår var jag precis matt i kroppen. Magen var öm och sammandragning vid minsta rörelse. Jag kände mig väldigt "mogen". Det molde även lite som om något skulle kunna starta när som helst. Vilade hela dagen igår, vilket var skönt. Idag är det som vanligt igen.

Den där tyngdkänslan jag haft varierar lite från dag till dag så jag tror inte längre bebis är fixerad utan kanske rör sig så det känns olika. Hur som helst undrar man när allt kommer starta, jag hoppas det inte blir förrens i slutet av februari tidigast, men har denna graviditet länge varit orolig för att det ska starta som om där finns en känsla av att det kommer komma igång tidigare. Men det är nog bara oron som talar och sätter griller i huvudet på mig. Jag tror själv att jag kommer få i mars ungefär som med de andra, men bara för att jag tror så lär jag väl denna gång gå över tiden. Ja, bara vänta o se mycket mer kan man ju inte göra för det där styr man ju inte över.

Ikväll arbetar jag mitt sista kvällspass och imorgon mitt sista dagpass sen är det ledigt ett bra tag framöver, ja hur mycket ledig man nu är sen med en liten bebis ;-) Men underbart känns det :-D Så nu kör vi slutspurten och når ett nytt mål som är uppsatt - klara arbeta januari ut :-D

Bjuder på en liten magbild. Tycker den vuxit ytterligare sedan förgående bildtagning. Vet inte om den sjunkit något? Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: mari larsson

Jag tycker det är fina bilder. Tycker den med händerna och den när du tittar ner på magen är bäst. Kram från mamma

2012-01-30 @ 11:48:33
Postat av: Lina

åter igen jättefin mage och jo jag tycker det ser ut som att magen växt en hel del i jämförelse med andra bilderna =) hoppas att du får som du vill med att det inte sätter igång ännu! nu får du ta o vila ordentligt när du går hem från jobbet =) kram

2012-01-30 @ 12:15:21
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0