Sista helgen gjord.

Nu har jag arbetat min sista helg på ett bra tag framöver. Lediga helger här kommer jag. Så himla underbart att få vara hemma och ledig med hela familjen samlad framöver. UNDERBART :-D Helgen har annars varit toppen. Vi har varit två gravida som arbetat samma pass så inget ensamarbete har det varit och båda i samma situation så det har blivit mycket gravidprat ;-). Men helgen var lugn sådan också. Inga larm som jag oftast brukar kunna dra på mig :-/

Hemma väntade en snögubbe ute i trädgården, ringde hem till barnen när jag arbetade och sa att mamma skulle bli glad av att se en snögubbe, det tog barnen fasta på :-D Duktiga barn och göra mamma glad, men jag tror nog de hade minst lika roligt att göra en snögubbe och få leka i all snö. När dörren in till hemmet sen öppnade luktade det nystädat, så underbart att få komma hem till. Tänk om de gamla möblerna som står huller om buller i vardagsrum kunde få bli sålda med, men det går segt i denna månad tydligen.!!!!

Annars har jag fortfarande värk i rygg och fogar, men iaf varit relativt hanterbart om dagarna, kommer mest på kvällen efter att ha varit uppe o vaken hela dagen. Halsbränna från hell har jag haft i två dagar nu och en livilig bebis som känns av nästan varje minut. Sammandragningar som kommer och går och trycker enormt mot urinblåsan. Kanske börjat få förvärkar? Har inte haft så mycket problem med det de tidigare gångerna, men allt verkar ju annorlunda denna gång, hoppas bara det inte betyder att det slutar i kjersarsnitt eller andra tråkigheter. O så länge sammandragningarna inte är onda så är det ju ingen fara, har inte mer en vad som sägs okej heller så sammandragningarna är jag inte orolig för.

Dags o lägga ut lite foton snart också, har bäddat spjälsäng, tagit fram filtar och lite bebisleksaker här hemma. Är väl bara packa BBväska, köpa blöjor och amningsilägg kvar sen ska nog det mesta vara ordnat tror jag ;-) Kommer inte ihåg allt man behöver. Däremot minns jag hur ont amningen gör i början och all extra mjölk man läcker och eftervärkarna, efterslaget och för att inte tala om hur det är att föda bebis med värkar och krystande. Jag ser ju bara fram emot allt det där mysiga, det andra har man liksom förträngt, men minnet börjar återvända ;-)

Ha en fortsatt trevlig söndag, själv ska jag svammla vidare i cyberrymden ;-)

Kommentarer
Postat av: Lina

jaaaa foton vill jag se och nej jag vill inte höra hur ont efterverkar och amning gör, det räcker med det vi har nue =)kram

2012-01-23 @ 13:09:46
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Marine

He he, ja det är ju en del otyg man måste genomgå för att få det där mysiga och gosiga sedan. Som tur är glöms ju det lika fort igen. Jag har i flera veckor nu tänkt skriva min "fullständiga" förlossningsberättelse men ej kommit till skott. Den blir ju inte så lång denna gg ;-).



Mysigt att komma hem till familjen efter jobb när de lagt ner energi på att välkomna mamma hem med snögubbe och nystädat. Kram kram

2012-01-24 @ 19:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0