Gravidbälte, huvudrörelser och namn.

Nu har jag fått låna ett gravidbälte. Provade det lite förut och det kändes stabilare i mitt bäcken. Hoppas det kan lindra smärtan som uppkommer efter att jag arbetat. Ska testa lite hemma först om dagarna så jag vet att det funkar att gå omkring med det längre stunder.

Idag tror jag bestämt att bebis trillat ner lite längre ned i livmodern med huvudet. Har kännt att huvudet vridit sig långt ner. Känner igen känslan. Har ingen aning när jag kände det med de andra första gången. Mina barn ligger iaf relativt högt upp ända till förlossningen. Brukar iaf inte känna någon kokosnöt mellan benen eller att det ilar nere i bäckenet när huvudet åker ner. Men vi får väl se kanske gör jag det den här gången. Allt har ju varit så annorlunda denna gång. BM känner väl inte förrens om 4 veckor eller något sådant om huvudet är fixerat. Oftast har det varit ruckbart ett tag och endast sista tre veckorna fixerat, men jag har ärligt inte märkt någon skillnad mellan ruckbart eller fixerat.

Sen är det namnfrågan som vi alltid har så svårt för!!!
Då jag tror att vi väntar en liten pojke så har vi bara diskuterat pojknamn. Så det finns det två namn klara som känns bra. Men för att inte vara helt oförberedda diskuterade vi även tjejnamn för några dagar sedan. Oftast är det jag som hittar namnen och förmedlar till Mattias. Oftast dissar han mina förslag så det har inte varit det lättaste att vara överenns om namn. Men för ett tag sen såg jag ett fint flicknamn i tidningen och nu äntligen har jag sagt det till Mattias som faktiskt också tyckte det var fint. Så nu har vi även två flicknamn som skulle kunna funka och andranamnet som oftast blir ett namn tagen ur släkten är också bestämt. Fast något släktnamn till en kille som samtidigt är fint har vi inte, så där får vi se vad vi väljer när allt är klart. Det viktigaste är ju tilltalsnamnet till att börja med ;-) Tjejnamnen var så fina så det är nästan så man hoppas det trots allt ska vara en tjej så vi får ta något av de namnen ;-) Men jag tror inte det är så, mina drömmar kan ju inte lura mig? Och igentligen spelar det ju ingen roll bara liten är frisk.


Kommentarer
Postat av: Belinda

Man blir lite nyfiken på vad ni har valt för namn ;-) Jag tror att ni får en liten tjej denna gång :-)



Kram på dig

2012-01-08 @ 19:52:44
Postat av: Lina

roligt att ni har hittat namn som passar er båda! Vi är klara med pojknamnet, men flicknamn har vi två alternativ så vi får väl se, jag vill det ena mer och jocke vill det andra mer så vi får väla se =) skönt att du har fått låna ett stödbälte också så att du kan få ha det lite behagligare =) kram

2012-01-09 @ 14:21:07
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0