Ett inlägg om dagen?

Kanske ska satsa på att skriva ett inlägg om dagen? Har ju varit riktigt frekvent nu på o skriva ;-)

13 arbetsdagar kvar nu, denna vecka jobbar jag bara tre dagar så jag är ledig idag och imorgon :-D

Jag har börjat boa hemma. Vet inte om det är för att jag är gravid eller för att jag plockat bort alla julsaker. Men nu ska vi iaf försöka få lite ordning hemma. Vardagsrummet ska få nya möbler, det som är i ek ska bytas till vitt. Älskar vitt och de rum som vi hitills bytt i har verkligen fått sig ett upplyft. Även målning av väggarna och hitta en fondvägg ska göras. Det har vi ju planerat sen vi köpte huset, men det är svårt o hitta en fondvägg som känns rätt. Men nu kan vi inte vänta längre så troligen köper vi något billigt så länge i väntan på rätta fondväggen. Och så måste de gamla möblerna säljas också, får hoppas någon vill köpa dem och rätt snabbt så de slipper stå o ta plats. Kommer bli kanon :-D

Spjälsängen vi har är tyvärr inte vit, men den kanske passar ändå i vårat sovrum. Tycker det känns onödigt att köpa någon ny sådan och måla om de, detn blir nog dyrare en det blir o köpa ny. Så jag får stå ut med att den inte är vit och inte passar in helt bra ;-)

Noels rum ska vi också hugga tag i, behöver måla där inne och sätta fondvägg också. Det har också varit en önskan sedan vi flyttade hit. Vi har börjat lite i barnens rum iaf och jag blev jätte nöjd i Alicias. Liams blev bättre, men jag är inte helt nöjd där inne. Tycker det är så svårt med barnrum. Man ser hur fint alla får till det, men jag blir aldrig nöjd själv. Att det ska vara så svårt ;-) Får se hur vi gör när fyran behöver eget rum sen, i början har vi iaf löst det med sovrum i vårat sovrum och så får leksakerna ligga i en liten korg och också vara i vårat rum när det är undan plockat.

Skulle vilja måla om trappen också, avskyr den träfärg som är, vill ha den vit.

Få se vad jag styr med i februari om dagarna när barnen är på skola och dagis. Blir lite pyssel iaf, men bara i den mån jag klarar av det. Ska bli roligt att få lite iordning iaf så man känner sig mer nöjd med sitt bo och får det så som man vill ha :-D


Kommentarer
Postat av: Lina

oh ja det är ju så kul att få göra om! Jag gillar också vitt, men det känns som alla ska ha vitt nu så då blir jag lite anti, hur fint jag än tycker att det är =) Däremot så vill jag gärna ha vita väggar, så vitt det bara går o så kan man inreda med fina textiler på det! Ja ek kom och gick ut modet ganska snabbt! Du får ta o lägga upp lite bilder på hemmet sen tycker jag =) ert sovrum vart ju jättefint! kram

2012-01-09 @ 14:25:41
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0