BMbesök

Då var det dags för BM igen och allt såg fint ut även denna gång. Fyran var till och med busig denna gång och sparkade BM när hon mätte Sfmått och lyssnade på hjärtljuden.

Siffrorna såg ut så här: (värden från förra gången)

Vecka 30+5 (27+5)
SFmått 29cm (27cm)
Hb 118 (119)
Blodsocker 6.1 (6.6)
Bltr 125/80 (125/80)
Fosterläge Huvud nedåt
Hjärtslag 144 (140)

Nästa besök vecka 5 om 3 veckor alltså därefter blir det besök varannan vecka. Har fyra planerade besök kvar, men hoppas jag slipper gå på sista besöket som är på BFdatumet ;-)

Annars har foglossningen senaste veckan varit mildare vilket jag tackar för. Har använt stödbältet idag på jobbet så förhoppningsvis fungerar det så jag inte får ondare imorgon efter att ha jobbat dagen innan vilket jag brukar få. Otymplig det är jag, svårt att böja sig ner utan att magen är ivägen. Och det är svårt att också hitta en bra sovställning. Illamående till och från är jag fortfarande och endast små portioner mat får plats, men det är jag glad för. Hoppas magsäcken krymper lite så jag kan fortsätta med mindre portioner även sen. Halsbränna kommer och går, men faktiskt i det stora hela mår jag mycket bättre fysiskt. Tänk om psyket kunde hänga med också. Men det känns faktiskt också lite bättre mot när jag skrev om det sist. Mycket är nog tack vare er som skrivit en kommentar till mig, skickat ett sms eller gjort annat som betytt enormt mycket. Det behövs så lite får att få någon o må bättre. Jag hoppas det kan fortsätta bli bättre, men vet att det varierar från dag till dag också. Men idag är en riktigt bra dag så därför njuter jag :-D

Kommentarer
Postat av: Lina

Va härligt att du mår bättre gumman! O skönt att foglossningen känns bättre den med, sen får vi hoppas att illamåendet ger med sig också, talat från en som vet hur det är ;)! Gud så snabbt tiden går, snart har du din lille bebbe hos dig =) kram

2012-01-12 @ 08:05:02
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Marine

Härligt att allt ser bra ut och att allt känns bättre, även om det som du säger går upp och ner. Att kroppen håller bättre gör ju en hel del för psyket också. Kram och ta hand om dig!

2012-01-13 @ 22:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0