Vecka 37 och ny magbild

Nu är jag i vecka 37 och bebis där inne är i princip färdig bakad, lägger bara på sig lite hull där inne inför den stora dagen att möta omvärlden. Jag hoppas dagen med stort D kommer snart. Är jobbigt o vänta.

Jag har också gjort något förbjudet och undersökt mig själv. Först för en vecka sedan och sedan igår. Det händer saker trots att sammandragningarna är några. För en vecka sen var livmodertappen cirka 3cm och jag var öppen 1 cm. Igår var livmodertappen nästan helt utplånad bara någon halvcentimeter kvar och 2cm öppet. Jag har ju misstänkt att jag smygöppnar mig då det gick så snabbt sist och då märkte jag inget förenns vattnet gick. Kanske blir det likadant denna gång? Eller så startar det med värkar. Ja jag funderar rätt mycket på det där med förlossningen nu. När den startar, hur den startar, hur den kommer gå osv. Jag har även en del tankar om bebisen där inne. Vem är det som huserat i min livmoder i 9 månader? Hur är personligheten? Lugn och nöjd, vild och gråtmild? Är det en pojke eller har de flesta rätt denna gång och det faktiskt är en flicka? Hur kommer det vara när bebis är född, hur ställer jag och resterande familj om sig till livet med bebis igen? Hur blir vardagen med fyra barn? Ja tankarna snurrar där inne.

Att bebis växer där inne är iaf både mätbart och synbart. Ny magbild igår och jämför man med förgående gång i vecka 34 så är det skillnad. Jag känner mig enorm.



Dagens siffror bjuder jag också på. De ser ut så här:

Du är på dag 255 av 280. (91,1%).
Du är i vecka 37.
Du har gått 36 fulla veckor och 2 fulla dagar (v36+2).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 15 mar 2012
Du har 25 dagar kvar till beräknad förlossning.

25 dagar kvar. Det är igentligen ingen tid alls kvar.


Kommentarer
Postat av: Elin

Förstår att det är många tankar som kommer, det är ju helt naturligt. Som en slags förberedelse på det som komma skall. Jättefin bebismage som alltid. Vad spännande att undersöka sig själv, det vet jag själv inte hur man gör faktiskt.

2012-02-20 @ 01:34:57
Postat av: Lina

Tack gumman för dina stödjande ord, dom uppmuntrade verkligen! Oj vilken stor o fin mage du har fått, du är sååå vacker o snart har du din fina bebbe =) kram

2012-02-20 @ 12:33:50
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Marine

Och tänk, när vi ses på lördag har du gått in i vecka 38 till och med. Mer än 37 fulla veckor, det närmar sig med stormsteg. Jag har aldrig lyckats känna på mig själv, men har å andra sidan inte gjort några större försök och har ingen större koll på hur man gör heller. Ja, snart är Revins lilla lekkamrat här ;-). Jag insåg idag när jag tittade på min "lilla plutt" att han ju växt massor och börjar bli en "stor" kille. Jag tror att det kommer gå kanon för er med eran lilla fyra. Nu tycker jag faktiskt att jag kan säga att det inte märks så tydligt att vi fått ett barn till. Han är ju så cool för det mesta och flyter liksom bara med. Det har jag inte upplevt tidigare med någon utav de andra. Kram kram kram vännen!

2012-02-22 @ 22:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0