Spännande test pojke-flicka

Det är så roligt att göra massor av test om man väntar pojke eller flicka. Det mesta är ju skrock som man får ta med en nypa salt. Så även detta jag hittade som baseras på vetenskapliga studier. Var lite roligt tyckte jag ändå. Hade ni t ex någon aning om att chansen att få en flicka ökade om man åt kalorifattig mat i samband med befruktningen eller innan.

Med Alicia viktväktade jag innan hon blev till och även undertiden vi försökte = Kalorifattig kost och hon blev en flicka. Med Liam åt jag också rätt kalorifattigt, men inte lika hårt, men han blev en pojke.
Noel var inte alls kalorifattig kost, snarare kaloririk då jag pluggade och behövde mycket snabba kalorier för o orka.

Denna gång var det ju mitt i semestern så då unnade man ju sig lite gott undertiden vi försökte. Månaden innan var det dock en mer kalorisnål kost, men det gills ju inte ;-)

Iaf testet gav mig detta resultat:

Det är en pojke!





Testet hittar du här: http://se.babycenter.com/tools/baby-gender-predictor/?intcmp=lnav_tool_genderpredict

Familjeliv har också ett test som baseras på kenisiska kalendern. Där visar det flicka. Med de andra har det dock visat pojke, flicka, flicka alltså tvärtom så visar det testet tvärtom på mig är det en pojke även denna gång i magen.

Och så var det bikarbonat testet som visade på pojke, dock lite mer svår tolkat resultat när jag tog morgonurin, men lite skum kom på kanten så det blev ju en liten reaktion.

Tidigare graviditeter när folk gissat så har de flesta trott tvärtom mot vad det varit i magen. Denna gång har väldigt många gissat på en tjej, är väl bara 3-4stycken tror jag som gissat på pojke. Så ska det vara som de andra gångerna så ´pekar det på en pojke även där.

Jag är alltså helt inställd på en pojke. Tror ju själv att det är det i min mage. Vet inte om det är en känsla jag har, men känner mig iaf helt övertygad och hade gjort det även utan testen.

Snart får vi veta. Fortsätt gärna skriv era gissningar datum,kön, vikt och längd.

Kommentarer
Postat av: Marine

Såg din fundering om barnvakt. Vi kan abolut ställa upp som en nödlösning. Kanske är svårt mitt i natten. Men dag/kvällstid är det ok. Förvisso riskerar era barn att missa en skoldag eller så, men det är väl inte hela världen ;-). Kram

2012-02-07 @ 20:24:22
Postat av: Lina

jag va också tvungen att göra tester nu, förlåt om jag härmar =) kram

2012-02-09 @ 10:17:41
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tror också på en iiten kille jag:-)

Fast jag brukar iofs alltid ha fel när det gäller såna gissningar;-)



Kram!

2012-02-11 @ 15:08:37
URL: http://lillapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0