Fortsatt konstigt i magen

Det fortsätter kännas konstigt i magen idag. Igår var dock en lugn dag då allt kändes som vanligt. Idag är det åter molvärk fast mer fram i magen och en konstig känsla. Minsta rörelse från bebis huvud gör att det ilar till i hela underlivet och framförallt urinblåsan. Måste genast på toan o få ut de få droppar som finns. Sammandragningarna känns dock rätt lugna. Känslan jag har är kanske ett tecken på att bebis sjunkit ner ytterligare? Kanske är det förvärkar jag har? Kanske är det en hint om att förlossningen närmar sig? Bara vänta o se.

Jag har även snabbt samlat vätska över hela kroppen, värst är fingrar o fötter. Det stramar i dem. Jag har även en svimningskänsla i kroppen, en matthet och emellanåt huvudvärk. Undrar om blodtrycket höjts? Har ju haft det 2 av 3 gånger förut och det har börjat runt denna veckan, då även börjat läcka liiiite protein. Det är tur jag ska till BM imorgon så jag får berätta hur jag mått senaste dagarna och kontrollera värderna så jag kan utesluta detta iaf som orsak till symtomen.

Känns inte roligt att behöva känna och må så här iaf om det nu inte är tecken på att förlossningen är på intågande. Kanske är kroppen bara trött efter sportlovsveckan också och noll chans till vila och det är därför det känns som det gör? I veckan har jag iaf några timmar för mig själv då ska jag passa på o vila. Bebis kan gott vänta till mars nu eftersom den inte ville behaga komma till helgen som var ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0