Foglossningen jobbrelaterad?


Har peppar,peppar haft det rätt så bra med foglossningen sedan jag slutade arbeta. Verkar som om foglossningen kom mest av att arbeta. Visst jag är inte helt smärtfri, men det är bra mycket mer hanterbart mot hur det var när jag arbetade. Men hemma kan jag ju variera vila, rörelse efter hur det passar min kropp, blir lite mer lagom av allt. Jag är iaf väldigt tacksam för smärtan är ett av de värsta symtomen jag haft under denna graviditet. Tröttheten verkar dock inte hänga ihop med smärtan för jag är lika trött ändå. Sover till o från rätt bra men är ändå trött. Men det hör väl till?

På tal om något helt annat! Har fått reda på att vi saknar barnvakt under vecka 10. Får hoppas min mamma kan vara jour då om nu bebis vill komma den veckan, har inte frågat henne något om barnvakt, men har hon inget för sig kan hon säkert ställa upp så det löser sig nog. Känns ändå lite otryggt för jag trodde inte de som är "lediga" skulle boka in en liten resa just så nära inpå beräknat födelsedatum. Undrar vad som mer finns inbokat och vi inte kan ringa dem? Men, men vi får ta det som det kommer. I värsta fall får jag väl föda själv för bebis kommer ju ut när den kommer oavsett barnvakt eller inte ;-) Man ska nog inte tänka så långt framåt utan mer ta det som det kommer, mår man nog bäst utav. Och allt brukar ju lösa sig i slutändan ändå.

Hur som helst har jag en helt annan kraft av att vara ledig det känner jag nu och det var helt rätt att gå från arbetat och ta ut gravidpenningen som fanns beviljad. Det må svida i plånboken, men får vara värt det hela när kroppen mår så mycket bättre.

Längtar dock efter bebis och hoppas tiden går fort fram tills vi får träffa vår fyra. Är rejält trött på gravidteten nu.


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad skönt att du inte har lika ont längre, det kanske va så enkelt att du bara behövde få vila lite för att få det bättre med värken, pengar är ju faktiskt inte allt utan hälsan kommer i första hand. Håller tummarna nu för att värken håller sig på den nivån =) kram Lina

2012-02-06 @ 10:24:34
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0