Dags med järntabletter?

Jag är så himla trött hela tiden. Och jag sover rätt bra på natten just nu. Morgon, förmiddag och fram till lunch fungerar bra, men sen slår tröttheten till. Lägger mig o vilar en stund under em iaf så mycket man nu kan vila med en vattenkopprig 4,5åring hemma. Men tröttheten försvinner inte. Den är förlamande, jag orkar knappt laga mat, jag är irriterad och har inget tålamod alls. Senaste kontroll av Hb låg bra, men det var för 4 veckor sen jag kikade värdet så kanske är det ändå dags att börja knapra järn?

Sen behöver jag nog mer ljus på mig. Men det är så förbannat kallt ute och jag saknar ju några byxor att ha över de vanliga byxorna då magen är så stor och inget passar så går jag ut fryser jag massor och benen domnar bort. Är ingen höjdare att vänta barn och vara höggravid under vinterhalvåret, bra mycket smidigare till sommaren. Med Liam hade jag stora termobyxor som var till en stor man och som passade, men de verkar inte finnas kvar för jag hittar dem inte.

Ska bli sååååå skönt när magen försvinner. Kunna ha lite mer utbud av kläder att välja mellan, givetvis passar ju inte de vanliga direkt, men något ska jag nog hitta. Dessutom blir jag mer lättrörlig. Jag kommer också få lite längre armar igen för de är korta just nu (magen putar för mycket) och det är svårt att ta på sig strumpor och skor. Sen ser jag fram emot att få gå barnvagnspromenader så härligt :-D Bara denna bebis vill åka barnvagn så, två av de andra har ju gallskrikit i vagnen ;-)

Jag ser ljuset i tunneln skymta där borta vet att allt blir lättare eller iaf inbillar jag mig att det blir det. Om 6 veckor ungefär har jag min bebis här. Har jag tur är det mindre en så kvar. På fredag är det bara två veckor kvar tills bebis räknas som fullgången så efter det kan den komma när som helst och tänker man så känns det ändå inte så farligt. Givetvis lär det dröja två veckor till då ingen av de andra kommit innan 39+0, men det känns ändå lättare att dela upp de här sista veckorna lite och faktiskt kunna se att det inte alls är långt kvar.

Kommentarer
Postat av: Lina

herre gud det är ju ingen tid kvar alls, det kommer gå i ett nafs =)Jag håller tummarna för att du får en bebbe som gillar att åka vagn, det är ju så mysigt att få gå ut o gå, det ser jag fram emot tokmycket och helt underbart nu när sommaren nalkas :D hoppas du får ordning på tröttheten, att äta järn kan väl inte skada oavsett om man behöver eller inte? kram

2012-02-07 @ 10:07:28
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0