BM-besök

Då har jag varit hos BM igen. Känns skönt med lite tätare kontroller framöver nu, varannan vecka kommer jag gå. Alla kontroller idag u.a. vilket förstås är skönt att höra. Och någon fixerad bebis har jag inte utan ruckbar så den har sjunkit lite, men inte helt ner i bäckenet. Blsk, hb och urin kontrollerades inte denna gång.

Vecka 33+6 (30+5)
Symfus: 32cm (29cm)
Bltr: 110/85 (125/80)
Fosterläge: Huvud ned (samma som förra gången)
Hjärtslag: 148 (144)

Har slutat arbeta nu också. Gjorde sista dagen i tisdags. Kändes lite märkligt att sluta där för ett tag, men samtidigt skönt och definitivt välbehövligt. Känner att kroppen mår bättre när jag kan ta det mesta i egen takt, ja inte helt med tre barn, men stor del då de är på dagis/frita några timmar tis-tors och må-fre har jag ju bara minstingen hemma. Fast de här två lediga dagarna har gått jätte snabbt. Har definitivt inte haft tråkigt eller varit sysslolös. Har massor jag kan fylla dagarna med. Igår tog jag en riktig lugn dag, men tvättade upp lite kläder, bilbarnstol och påbörjade kontroll av barnen kläder i deras garderober. Idag har jag inte tagit någon direkt vila utan varit i farten mest hela tiden vilket känns i ryggen. Imorgon blir nog en tur till Öppna förskolan med minstingen och sen är det helg då står både familjemys med badhus och firande av svägerska och svåger på schemat. Helgen lär gå fort, men ju fortare tiden går ju närmare bebis kommer jag ju ;-)

Imorgon går jag in i vecka 35 (34+0) och då är det 41 dagar kvar tills beräknad födelse. Känns ju inte allt för avlägset bort.

Ska försöka göra en gissningslek som med de andra barnen. Vill någon vara med är det bara skriva vad man tror som kommentar. Brukar ge något litet minipris till den som gissar närmast. Mest symboliskt.

Själv tror jag:
BF 9 mars
Kön: Pojke
Vikt: 3645g
Längd: 51cm

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag måste ju tro på 15 mars såklart ;)

Kön: Flicka

Vikt: 3290g

Längd: 50 cm



Skönt att du får vara ledig nu! Kram

2012-02-02 @ 17:17:49
Postat av: Lina

Jag tror på 1 mars :)

Kön: Pojke

Vikt: 3325g

Längd: 51 cm



Njut nu av din ledighet och ta hand om dig så bra du kan =)



kram

2012-02-03 @ 09:49:03
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0