BVC och bilder

Idag var vi på BVC igen och mätte och vägde. Har en växande tjeja som ligger ett sträck ovanför normallinjen på alla kurvorna. 5310 g tung och 57,2cm lång och huvudet hade vuxit 2cm till 37cm. Det är tur man har grädde i boobsen ;-)

Kan ju hoppas även vikten för mig får sig en törn med så mycket kalorier som går till min lilla dam. Har gått ner 10kg av mina 20,5kg som jag gick upp. Och än så länge går vågen nedåt. Har kommit in i en riktig energi kick och vill röra på mig massor och äntligen funkar det, för fogarna gör inte ont längre, åtminstonde inte om jag inte går allt för hårt fram då kan jag känna liiite, men det är inte alls så farligt. Idag blev det iaf promenad två gånger, en på 50min varav halva denna tiden var riktig snabb takt och så en till på 35min och där var också halva snabb. Bra o ha tidspress när barnen ska hämtas ;-)

Min lilla tjej har annars senaste dagarna varit lite gnällig på kvällen. Vet inte om hon är övertrött eller om magen spökar. Hon har inte skött magen på 2 dagar nu så det kan ju vara den. En ögoninflammation har hon också, men det börjar bli bättre. Annars sover hon fortsatt bra på natten. 6,5timmar är rekordet hitills och då i egen säng, otroligt bra för o bara vara en månad ung, fast det har bara hänt en gång än så länge, vanligtvis är det runt 4-5 timmar i rad hon sover :-D

Dopet är bokat nu med och efter mycket om och men så fick jag till den 1o juni. Blir perfekt med dop då och dessutom kunna kombinera de två födelsedagsbarnens firande i samband med det.

Bjuder på lite bilder också. Bodyn som Inez fick av Elin och Pär i födelsepresent passar nu helt perfekt och har även lite växtmån kvar så den kan hon nog använda någon månad till. Eftersom hon är en riktig kräkbebis är dregelskydd ofta på så man slipper byta kläder hela tiden, de på bilden har min moster sytt :-D.

Jag har även försökt fotat henne när hon pratar och ler, men det är svårt för kameran facinerar henne. Men nu lyckades jag härom dagen då hon pratade med sin pappa. Har en till bild där det är mer ett riktigt leeende, ist för pratleende, men just nu får ni se denna. Och den sista tycker jag var så mysig när hon låg där utmattad på pappas mage :-D



Kommentarer
Postat av: mari larsson

Hon är underbar! Längtar efter er! Kram

2012-04-19 @ 20:53:19
Postat av: Lina

Va skönt för dig att vikten går nedåt! Hoppas jag har samma tur med för jag trivs verkligen inte med en massa övervikt! Duktig dotter som suger energin ur dig ;) men det är ju bra att hon växer, då mår hon ju bra :) jag längtar också verkligen efter att få röra på mig, men som läget är nu så orkar jag knappt gå i handla, hatar detta med Foglossning! Tack så mycket för tipset till förlossningsväskan oxå, tycker det är jättesvårt att veta bad man ska packa ned! Kram

2012-04-20 @ 00:55:51
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Elin

Sötnosen där! Vad roligt att hon kan ha bodyn nu :-D längtar till maj!

2012-04-21 @ 18:44:15
Postat av: Lina

Hej gumman och förlåt för att jag inte svarat på vilken dag jag kan ses, har så himla mycket i huvudet nu så jag blir galen! Vi kan inte försöka få till en dag nästa vecka i boka in den så det är klart? Jag har nämligen inget inbokat nästa vecka förutom fredag då jag fyller år :) kram

2012-04-26 @ 00:15:00
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Lina

På onsdag funkar utmärkt för mig, fall jag nu inte ligger på förlossningen ;) vilken tid kan du då? Mitt nummer är 0730-731309. Kram

2012-04-29 @ 21:23:25
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, hon är ju sååå söt!!!

Hör av dig om du vill ta en fika nån dag, tisdagar och fredagar är jag hemma med William så då funkar det nog bäst:-)



Kram kram

2012-04-29 @ 21:41:04
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad sägs om onsdag klockan 10 på nåt fik? Ses hellre någon annanstans just nu för jag är tillräckligt mycket hemma ändå! Hageby centrum har ju en del bra fik! Kram

2012-05-01 @ 01:18:17
Postat av: Lina

Vid rulltrappan imorn kl 10 i hageby blir toppen! Vi ses då :) kram

2012-05-01 @ 18:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0