BVC-besök

Min bebis växer så snabbt.

Var på BVC idag och det blev förutom vägning även mätning. Storlek 56 har kännts lite så där gränsfall i kläder, men hon är ju bara 2 veckor så det kan ju inte redan vara så att storlek 56 ska börja vara smått???? Men när BVCsköterskan mätte idag och mätningen slutade på 56cm lång, nästan 56,5cm till och med så får jag nog inse att min bebis blir för stor alldeles för fort och storlek 56 redan börjar bli urväxt.

Nu hoppas jag allt att hon inte växer så snabbt som hon gjort hitills, jag vill ju hänga med lite och dessutom kunna använda alla kläder hon fått.

Vågen stannade på 4710 g så nu är hon förbi sin födelsevikt rätt bra. Det är iaf skönt att det är åt det här hållet en tvärtom för att hon inte får i sig med mat det behöver jag inte oroa mig för.

Bjuder på en bild av två bebisar, 2 veckors Inez och 3,5 månaders Revin som är bästa vänninans bebis ;-) Jag hoppas det är okej att jag lägger ut här? Bloggen är låst så då vågar jag chansa, men är det inte okej Marine får du säga till. Vi får väl se när Inez är lika stor som Revin, men i den takt hon växer lär det väl snart vara där ;-)


Kommentarer
Postat av: Lina

Hon är ju sååååå söt så man kan äta upp henne ;) eller inte hihi. Hoppas vi kan ses snart så jag får träffa det lilla miraklet =) kram

2012-04-03 @ 15:18:13
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Elin

De är söta bägge två. Jag älskar att hon har så mycket hår - J hade ju också ett rejält fluff när han föddes, mörkt och allt. Undrar om hon fortsätter vara mörk sen eller om hon ljusnar? Kram

2012-04-04 @ 12:11:54
URL: http://arvegil.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så söta!!!!

2012-04-04 @ 22:10:54
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Marine

Jag är inte så snabb i svängarna, men det är helt ok ;-)

Ja vi konstaterade ju att skillnaden inte var så enorm, men visst syns det att han ligger några månader före ;-) Framför allt i ansiktet. Han är ju en nätt liten kille. Ska bli spännande att se vad våg och måttband säger om 4-månaders killen på tisdag. Kram

2012-04-08 @ 00:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0