19 dagar

Tiden går så snabbt. Jag hinner verkligen inte med. Och lilltjejen börjar bli stor, jag vägde oss lite här hemma och när jag håller henne i min famn visar vågen 5 kg mer så jag tror nog hon ligger på 5kg nu min lilla tjeja. Det känns lite som man blivit snuvad på 2 veckor av den tiden när hon är riktigt liten då hon är i samma viktklass som de andra varit vid 4-6 veckor. Inez blir ju 3 veckor på tisdag. En kan hon iaf ha vissa av storlek 56 så de är inte utväxta ännu, men är precis lagom nu. Det syns på henne att hon blivit större också, det här första nyföddhetsutseendet har börjat försvinna, men hon är lika söt ändå :-)

Sömnen hennes klagar jag definitivt inte på såsom det varit senaste fyra nätterna. Hon sover så bra, somnar mellan 21-22.30 och sover fram till 2-2.30. Äter då och somnar sedan om och sover till 5-6tiden då hon äter igen, sen ligger vi kvar o drar oss i sängen tills det är dags o gå upp, oftast får vi ta en bytning av blöjan då eftersom hon bajsar, men sen somnar hon ofta om igen och kan sova till 8-9-tiden. Och enda från läggdags till morgonsnutten sover hon i sin egna säng, vilket ger en själv en helt annan sömn.

När hon är vaken har hon lite problem med magknip och ibland är hon trött och har svårt o komma till ro, men när inte något sådant finns är hon så lugn och tittar omkring sig. Hon är inte svårflörtad i dessa stunder heller, bara det sker på hennes villkor och hon vill vara social så får man lätt ett leende från henne. Helt underbart :-D

Så hitills fungerar bebislivet kanon och kanske är jag i bubblan ännu, men mer o mer känns det som vi anpassar oss till livet med småbarn igen. Sorgligt att det är sista gången bara, men samtidigt skönt på ett annat sätt.


Snygg pose ;-)


Kommentarer
Postat av: Lina

Oj helt otroligt va snabbt det går! Kommer väl antagligen göra detsamma för mig :) va sänt att nätterna fungerar bra i att hon sover i egen säng, det måste göra mycket för dig :) jättesöt är hon iaf o det kan jag säga hundra gånger om :)

2012-04-08 @ 21:37:15
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad söt hon är!:-)

Skönt att allt verkar funka bra för er därhemma.

Blir sugen på en liten jag med... Hihi..

Förstår absolut hur du menar ang att bli "snuvad" på den första tiden..

William vägde ju 5010 när han föddes, så där kan man snacka om snuvad!;-)

När sedan bvc-sköterskan säger: "han är lika stor som en 1 1/2 månaders bebis!" så deppade jag ju ihop totalt, eftersom det kändes som att jag "missat" den första bebismånaden med lilleman..

Dumt att tänka så egentligen, för de är ju som sagt lika söta och goa ändå!

Men bebistiden är ju så kort, så då vill man ju liksom ha dom små så länge som möjligt, hihi:)

Men jag tror allt att jag fick min bebistid med William jag med, trots att han var så stor när han föddes:-)

Ville bara säga att jag förstår hur du menar:-)



Kram!

2012-04-09 @ 00:21:25
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: belinda

Så söt liten tjej, man blir helt bäbisgalen när man ser erat lilla knyte :-) Skönt att det verkar gå bra! Ta hand om er. Kram

2012-04-10 @ 21:51:57
Postat av: Lina

Vi kan väl försöka få in en träff när jag gått på mammaledighet, då har jag ju ganska så mycket mer tid =)kram

2012-04-12 @ 13:33:34
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: mari larsson

Hon är helt underbar! Längtar efter er. Kram

2012-04-15 @ 12:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0