Vecka 14+5

Det har hänt något med min mage. Den har vuxit. Vågen har gått spikrakt upp *ooops*. Men det betyder ju att det växer där inne så jag borde ju vara glad. Är fortfarande inte säker om jag känner rörelser eller inte. Tycker att det bubblar ibland, men det kan ju likväl vara gaser. För när jag inte tycker det känns som gaser så blir jag ändå en stund senare lite fisig ;-) Ibland när jag ligger på mage och puffar kan jag tycka att det trycker tillbaka ungefär som att bebisen vänder sig därinne när jag gör så, men jag vet inte kan ju vara något annat jag känner av. Jaja bara vänta lite till snart borde väl jag känna rörelserna någon gång ibland iaf. Ska försöka fota en magbild igen, men är bäst att ta på morgonen när inte svullnaden hunnit komma, på kvällen är den enorm ;-)

Alla vet fortfarande inte om att jag är gravid. På 65årsfesten var det endast en som vågade fråga och vi umgås knappt. Men nog syns det allt och jag kände ju en del blickar. Men det där med att fråga är väl svårt, för tänk om jag bara blivit fet. Men jag tycker det syns att det är en bebismage och inget annat.

Har annars fått besvär av något jag inte varit med om förut. Det smäller till rejält runt naveln emellanåt. Jag tror jag har ett bråck där och den växande livmodern påverkar väl bråcket? Känns skit konstigt och det gör ont när det väl händer. Kan komma av att jag vrider mig eller om jag trycker lite lätt över området. Hel skumt och lite rädd blir man ju över om det är farligt.

Nej nu ska jag ligga på soffan en stund och äta praliner (nej det sista blir inte av, men det brukar ju passa in i samband med soffhäng och graviditet ;-)).

Kommentarer
Postat av: Marine

Spännande! Jag har ju aldrig kännt av mina bebisar speciellt tidigt, så för mig skulle det kännas jättetidigt att känna något i v 15. Numera blir det lite alienvarning mellan varven när man känner någon kroppsdel svepa förbi och det mysiga är ju att få svar när man puffar. Fast det är jobbigt att liten vill sparka uppåt revbenen (förut var urinblåsan jobbig, men det studsas inte så mkt där längre). Har gått 27+0 idag och det känns just nu som att den här graviditeten är typ eeevighetslång ;-). Trött och sliten, det är jag det. Och jag behöver mig ett par skorpor nu tillsammans med lite soffhäng ;-)

2011-09-22 @ 10:46:34
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0