Vecka 14 och inskrivning

Veckorna börjar springa iväg, fast ändå känns det som om tiden står stilla. Vill så gärna komma till vecka 16-18 någonstans där jag känner av sparkarna och magen syns hela tiden inte bara i val av kläder eller beroende på hur svullen den är. Men det kommer jag vet och efter det lär det bara säga svitch så är det mars och dax och föda ;-)

Igår var jag på inskrivning. Allt gck bra, men mitt HB visade 109 så BM blev lite fundersam då mina järndepåer som kontrollerades i blodet för 2 veckor sen cirka hade varit väldigt bra. Men jag börjar käka järntabletter iaf så får vi se i vecka 25 sen vad värdet ligger på. Har iaf varit sjukt trött och det kan ju förklara en del om blodvärdet är dåligt. Lyckades också stilla min oro genom att tjata till mitt ett försök att få lyssna efter hjärtat och vi hittade slagen, hördes lite tyst, men de hördes och det gör att jag blir trygg igen.

Annars mår jag rätt så bra, väldigt ömma bröst har jag och senaste två dagarna varit mer hungrig, men annars är allt som vanligt. Har lyckades hålla vågen stilla på mina 4kg +, försökt tänka på maten, men tyvärr ätit väldigt mycket onödigt så snart pickar den nog upp. Ska skärpa till mig för denna graviditet ska jag inte gå upp 20kg, inte alls roligt att väga så mycket och jag har det ju kämpigt med viktnedgången sen, men jag hoppas amningen kan ge lite skjuts sen bara jag klarar låta bli sötsakerna, det är de som är boven.

En liten bild från ultralljudet i vecka 11+3, har visst inte visat den ;-) Bebisen borde växt lite mer sen dess då det molt massor senaste veckan.



Kommentarer
Postat av: Marine

Åh, en liten uppdatering! Härligt! Skönt att vara ordentligt inskriven nu?! Förstår att du längtar till det blir lite mer konkret med buffande och knuffande i magen. Själv börjar jag se ett tydligt mönster i vakenhet här nu. Det är allt som oftast en himla massa aktivitet ikring 7-snåret på morgonen och vid 22-tiden på kvällen och därimellan är det lite nu och då när jag själv sätter mig ner och tar det lugnt. det är mysigt att kunna knuffa lite på magen och få gensvar. Men snart är du där. Själv konstaterade jag att idag är det nere på 2-siffrigt, "bara" 99 dagar kvar ;-) Kraaaaam!

2011-09-13 @ 22:45:01
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0