Vecka 13 - KUB

Oj vad fort dagarna sprang förbi plötsligt. Vecka 13 eller 12+1, KUB avklarat i måndags. Tror inte så många väntat på uppdatering då det inte verkar vara många som följer bloggen, men så är jag ju mest anonym, men nu är det ändring på det. Jag börjar kliva fram från garderoben, den lilla mage jag har slutas döljas bakom stora kläder, börjar ändå bli svårt nu att dölja den. Den har inte blivit så mycket större sen senaste bilden, men jag tycker det är mer mage en bara svullna tarmar nu, har till och med en liten bula kvar när jag ligger på rygg det hade jag inte förut. Tyvärr har jag gått upp 4-5 kg i vikt redan, men jag hoppas det stannar av lite, 3kg är ju ändå från semestern då jag unnar mig saker och äter fel så igentligen är det ju inte så farligt då. Dålig på promenader har jag varit, men det ska jag med ändra på, ska försöka gå den där ynka halvtimman varje dag innan det blir alldeles för kallt ute med snö. Iaf en liten bild från morgonen, håret inte i toppform, men jag har inte orkat ta mig till frissan än ;-)



KUB i måndags då. Den gick bra. Fick se en livlig liten kabrat där inne, vände sig först med ryggen mot oss innan BM kunde mäta nackspalten. Den verkade ha utbildtats som den ska. Inga större avvikelser kunde ses i det man nu ser i denna veckan. Bebisen är ju så liten ännu, bara cirka 5cm från huvud till rumpa. Iaf alla mätningar gav fina resultat och risken jag fick var 1:12000 så det tar jag som en väldigt fin siffra. Nästa UL blir i vecka 19, mitten av oktober 17:e närmaste bestämt. Känns faktiskt inte så himla långt bort ändå, även om det är 1,5 månad. Men jag tror tiden går fortare nu.

Jag har hunnit med att berätta för flera också mamma och bästa vänninnan samt en arbetskollega vet ju. Men sen har vi berättat för våra barn som blev överlyckliga och sedan följde beskedet till min syster, bror och en del arbetskollegor samt chefen så de har god tid på sig att hitta ersättare. Makens släkt vet fortfarande inte om det och där hade vi inte heller tänkt berätta något. De får helt enkelt upptäcka det själva. Varför berätta för någon som man inte tror kommer dela ens glädje? Blir säkert någon kommentar när de vågar sig på o fråga o inte bara tror jag blivit tjock. Nu dröjer det nog två veckor innan vi ses igen om inte svägerskan ser mig innan, men de andra blir först den 17:e och då lär ju magen synas ännu mera. Ska bli spännande o se hur de reagerar. Känner mig iaf nöjd med att dela min glädje med de som glädjs med oss och tycker absolut det inte gör något om det dröjer för de andra, de har ju liksom själv visat en gång vart de står varför skulle reaktionen vara annorlunda denna gång?


Kommentarer
Postat av: Marine

Hi hi, nej inte så många som följer kanske, men i alla fall en stadig följare som väntat ivrigt på ett nytt inlägg. Trots att jag ju faktiskt redan visste om hur det hade gått! Tycker din mage ser jättefin ut. Och är så glad för att allt såg fint ut för er vid KUB UL. Vi fick faktiskt aldrig någon siffra på risken (jag frågade i och för sig aldrig heller), fick bara veta att det var låg risk och nu vet vi ju att den är så gott som obefintlig i och med två UL till.



Jag tror jag skall slå på stort på torsdag när det är 25+0 som gäller och ta en egen magbild. Det blir den första den här graviditeten, men jag känner mig ju så stor den här gången (alltså som i att vara tjock innan graviditeten) så det har inte kännts roligt. Men nu är det svårt att missta kulan för något annat än en bebismage. Kram och ta hand om er nu raring!

2011-09-05 @ 18:57:23
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0