Magbilder

Jag tycker inte det känns som om magen växer något, men bilder säger mer en tusen ord så visst växer den om man ska tro bilderna ;-) Vecka 9, vecka 13 och vecka 17 (dagens bild idag)




Magen när jag ligger ner. Tagen för en vecka sedan. Tycker det är mycket mer tydligt att skilja ur vad som är mage och vad som är svullnad/dåliga muskler ;-) Livmodern känns tydligt upp till naveln, lite tidigt att den når så högt, men den växer väl fortare när det är fjärde barnet? Det är iaf ingen tvekan om vart livmodrskanten är. Tydligast på morgonen också för när jag lägger mig på kvällen måste liten där inne lagt sig i annan position för då har jag svårt att känna livmodern eller se den lilla "bulan"


Kommentarer
Postat av: Marine

Ja, nog syns det att det är en bebismage där alltid och att den har växt också. nu vet ju livmodern vad det innebär att vara gravid, så det kanske inte är så konstigt att den växer fortare?! Som tur är stannar det ju oftast av lite efter ett tag. Vet att jag reagerade på att livmoderkanten kändes 3-4 cm ovan naveln redan i v 18-20 ngn gång. Kram

2011-10-01 @ 13:36:41
URL: http://mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/
Postat av: Elin

Tycker du har en superfin bebismage! Kram

2011-10-02 @ 08:13:35
URL: http://elinsfunderingar.wordpress.com
Postat av: Sandra

Jättefina bilder!=)

Mysigt med bebismage, jag saknar det...

(visserligen har jag stor mage, men ingen bebis i, hihi)



Kram på dig!

2011-10-09 @ 21:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0