Halvtid 20+0 :-D

Vecka 21 och 20 fulla veckor. Med andra ord halvtid har passerat :-D Känns riktigt skönt att ha kommit halvvägs. Mår fortfarande rätt bra, men börjar känna mig allt mer stor och otymplig. Har ju som tidigare nämt gått upp en del i vikt och det märks i kroppen och gällande det fysiska.

Bebis sparkar mer och mer tydligt och jag kan känna den flera gånger varje dag. Det är mest bökande, inte många direkta sparkar och emellanåt känner jag vad jag tror är hicka. Idag har dock varit en lugn dag så jag börjar bli lite orolig, inte kännt bebis alls än idag. Får hoppas bebis snart börjar röra sig lite där inne så jag vet att den lever. Någon enstaka sammandragning har jag hunnit med att känna också, annars är det rätt lungt med sådana än, går säkert över tiden denna gång, men jag hoppas och tror ändå att bebis vill komma några dagar tidigare typ runt 9 mars. Så vi får väl se.

Har ingen direkt känsla än heller för om det är en tjej eller kille där inne. Jag kallar ju bebis för han och säger att det är en liten Emil, samtidigt som det "känns" som det är en tjej. Men vad som är den "riktiga" känsla vet jag inte. Har även drömt en gång att det var en pojke och en gång en flicka. När jag kollar med ringen visar det båda könen så vem vet kanske har den både snippa och snopp ;-) Kul o spekulera iaf. Skulle vara roligt med en liten tjej, men igentligen spelar det ingen roll bara bebisen är frisk och mår bra. Jag kommer älska bebis lika mycket oavsett kön mellan benen, för det är ju inte där kärleken till sitt barn sitter, det håller nog de flesta föräldrar med om.

Nej nu ska jag lägga mig på soffan och "äta praliner" och se om bebis kan ge någon liten buff så jag vet att den mår bra. Ska försöka fota lite bilder framöver, både på lite införskaffat och på den växande magen. Håll till godo.


Kommentarer
Postat av: Marine

Härligt med halvtid! Jag tycker fortfarande att veckorna sniglar sig fram ;-) Nästan värre nu när man närmar sig målet och det känns ju lite som att det kan vara allt mellann 4-8 veckor kvar (om jag utgår ifrån när Robin kom, men så tidig tror jag INTE den här busen blir). Magen känns ganska full av bebis och det är en himla aktivitet därinne. Framför allt nattetid har det varit fullt ös och jag har haft jättesvårt att somna om ett par nätter nu = zombiemorsa på morgonen. Kram

2011-10-29 @ 13:10:31
Postat av: Elin

Vad tiden går fort!!

Det är så många som ska ha kotte nu, man blir ju lite sugen själv! Fast nu måste Pär hitta ett nytt jobb först och sen så måste vi bo i åtminstone en fyra innan vi börjar tänka på nån trea :) och så vill jag att vi gift oss..



Men längtan efter bebis har definitivt infunnit sig. :) Kraaam!

2011-10-30 @ 16:54:44
URL: http://elinsfunderingar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0