Växer och drömmar om kön

Hela min kropp växer. Jag kommer bli fet som en gris i mars sen.

Och bebis h*n stökar ofta där inne i magen. Det märks att den också växer. Jag kan få riktiga kickar ibland, men oftast är det mest bökande. Jag undrar så vem som bor där inne.

Känner mig rätt höggravid redan och det är tungt att jobba. Jag klarar några dagar, men heltid känns riktigt tufft. Det är tur jag la mitt schema med endast 4 dagar i veckan nu fram till nyår. Det ska jag klara och får vara värt de extra dagarna som blev nu istället. Jag har iaf sökt gravidpenning. Men om jag får det beviljat återstår att se. Vill så gärna klara jobba januari ut, men utifall att har jag sökt gravidpenning från 16 januari. Jag behöver ju inte ta ut det om jag känner att det går. Men tungt det är det och kroppen värker ofta numera. Magen är rund, riktigt gravidrund, men tyngden gör att ryggslutet oftast är ömt och fogarna ömmar allt som oftast. Spelar ingen roll om jag vilar eller rör mig mycket det kommer ändå.

Har föressten haft en helknasig dröm. Och i och med den drömmen är jag övertygad om att jag väntar en liten pojke. Jag drömde att det sparkade i magen, jag kände med handen och fram kom en fot. Helt plötsligt lyste det upp i magen och man kunde se foten, den var liten, men helt fulländad  med fem tår, helt bedårande söt. Jag tänkte då att kan man se foten måste man ju kunna flytta lite på den och kunna se även könet. Det kunde jag ju inte låta bli nu när jag hade min chans. Jag puffade lite på foten och vips flyttades den och jag såg bebisen rakt mellan benen. Där fanns en pung och en snopp. Sen vaknade jag. Så ska man tro att drömmar visar en vad det är för kön på bebisen så väntar vi alltså en pojke. Fast ska man tro drömmar helt så skulle ju Alicia vara en gädda, fniss. Den drömmen kan vi ta en annan gång för er som inte hört den ;-)

Nej nu kallar maten. Är helt slut efter en arbetshelg, den fjärde sista på ett bra tag så det ska bli riktigt gott med mat och sen slappande i soffan.
På återseende.

Kommentarer
Postat av: Elin Sigvardsson

Den där gädd-drömmen vill jag höra mer om! :)

Håller tummarna att du får grav-peng, men f-kassan är ju helt störda. Emmas vän À som är gravid har samtidigt fått ett rejält diskbråck sen en tid och varit sjukskriven 50%, nu 100% då det är värre. De kan ju inte röntga och se var det sitter. Hon har fortfarande inte fått sjukpenning beviljad eftersom läkarintyger inte var tillräckligt bra? Det har gått månader nu och händer ingenting. Så kontentan är - bra att vara ute i god tid - och hoppas på det bästa. Kram

2011-11-20 @ 19:26:24
URL: http://elinsfunderingar.wordpress.com
Postat av: Sandra

Hihi, vilken tur att det blev en Alicia då och inte en gädda! fniss

Jag tror också på en liten kille, men jag brukar ha fel:-)

Dessutom har jag hört nånstans att det kön man drömmer att bebisen kommer ha, betyder egentligen att det kommer bli tvärtom så isf får ni väl en tjejja då om det skulle stämma;-)

Fast å andra sidan drömde jag att jag fick både tjej och kille med Oliver och han är såvitt jag vet bara en kille;-)



Kram!!!

2011-11-21 @ 10:38:26
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Lina

Så! Nu har jag tagit igen allt jag har missat =) kul att läsa dina upplevelser o kunna jämföra lite sen ;) paketet från goboken fick jag med, lite roligt, men tycker dte är lite tråkigt att det inte finns någon om syskon, men men man kan ju inte få allt =) kram

2011-11-21 @ 11:13:06
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0