Till bebis

Nu har jag börjat förbereda mer, även om det är lång tid kvar innan bebis kommer. Jag letar efter en vagn och det är inte helt lätt att hitta någon begagnad med mina krav. Babyskydd måste vi också ha.

Bebiskläder har vi ju en del kvar sen innan, men då jag har två junibarn är det mycket med korta armar och ben. Så därför ska jag köpa några sådana plagg och så blir det ju neutralt då vi inte vet kön. Har ingen lust att köpa någon större mängd i storlek 56 då bebisen växer fort i början så det får bli ett fåtal. Får hoppas ingen ger sådana presenter i den storleken sen heller, bättre med någon större storlek då från 62. Byxor behövs iaf några fler i mindre storlek, men bodysar kommer finnas massor av så det behöver jag inte köpa någon av egna pengar. Ska köpa två par byxor och då jag har både presentkort och 25% så blir det inte alls så dyrt det heller.

Självklart kommer även detta barn få en egen liten nalle på BB, blev neutralt, men så mysiga och fina ändå :-D Bebisbok har jag också, fått ett välkomstpaket utan förpliktelser från goboken, helt perfekt :-D

Lite bilder på det bebis hitills kommer få:


Nallarna och två dregelhakklappar, fina :-D


Gravidpaketet från goboken :-D


Body från kappahl (fått med gratiskupong) som ska med till BB. Mössan är begagnad från PoP.

Har även köpt en skötbädd och ett underlägg till det som vi ska ha på en bänk, blir inget skötbord med andra ord.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka fina grejer!!!:-)

Vad är ni ute efter för vagn förresten?

Vi har kvar våran Emmaljunga city cross med city korg (efter William).

Tror årsmodellen är 2009?

Liggdelen är grå och inuti är det mönster av små lamm.

Sittdelen är svart med bara lite grått mönster inuti vagnen.

Finns regnskydd till tror jag, och inbyggt myggnät i sittdelen.



Har tänkt mig typ 2500-3000 för den isf då den är väldigt fin.



Hör av dig om du är intresserad!



Kram!

2011-11-15 @ 20:54:34
URL: http://lillapingvin.blogg.se/
Postat av: Lottiz

Är ute efter en liten mindre vagn som får plats i bilen, men som ändå Och inte allt för dyr. Hur stor är eran i ihopfälld? Vagnen ska även vara av bra kvalitet och har alla bra säkerhetsåtgärder. Ska kunna användas från nyfödd till en 1,5-2 år iaf. Har kikat på babyproffsens jogger på nätet som en säljer, men sittdelen är inte vändbar. Sen har jag kikat på brio sing, men tycker de är lite för dyra för att vara begagnade. Men jag kikar dagligen så får man se vad som dyker upp. du får gärna visa en bild på er och vad det är för mått på den.

2011-11-22 @ 10:18:23
URL: http://otizzfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0