Vecka 8 igen

Vecka 7+1. Känns konstigt att ligga en vecka tillbaka, annars hade jag varit i vecka 9 nu, men VUL stämmer ju bättre en senaste mens.

Det har varit några dagar med lite kallare väder ute och då ville jag ha byxor. Jag ser ju att magen är större, men trodde faktiskt att byxorna skulle passa, men det gjorde dem visst inte. Har två byxor som varit lite för stora och tack o lov gick de att knäppa ordendtligt så än behöver jag inte ta på mig mammabyxorna som kan avslöja mig. Annars är ju de varma dagarna bra när man kan ha klänning, men i vissa klänningar putar magen också ut och ja jag ser gravid ut, men hitills har ingen frågat något, kanske tror de att jag blivit ´lite tjock av semestern ;-) Har fortfarande inte tagit någon magbild, men det kommer nog bli en snart. Kanske från vecka 8+0?

Har annars inte så mycket symtom. Är lite varierande från dag till dag. kan må illa om jag blir hungrig, men inte alls som i början när maten inte ens smakade bra. Bröstvårtorna är fortfarande ömma om man tar på dem, men annars känns de inte av, däremot har ju brösten vuxit och vårtgårdarna blivit mörkare. Molvärk har jag inte alls så mycket längre, kan känna lite ibland bara. Magen däremot är risig, ibland hård avföring och nästan förstoppad och ibland orolig mage och måste gå flera gånger. Har rätt mycket gaser med. Vikten går uppåt också, begriper inte att jag alltid går upp så snabbt i vikt, men det får jag ta. Nu är det ju verkligen sista gången jag är gravid och sen kommer jag kunna tänka helt på min vikt, träna och bli smal. Ska iaf bli bättre på o röra på mig. Ut o gå mera.

Har fortfarande inte berättat för någon, är rätt mysigt att ha en hemlighet själv. Däremot har jag varit nära på o försäga mig några gånger till min kompis när vi har pratat om hennes graviditet. Tror de misstänker något, men vågar nog inte frågat, dessutom vet hon att jag kommer berätta för henne, en av de första som får veta. Eventuellt kommer hon få veta nästa vecka då det är fest och hon kommer nog förstå ändå, men vi får se ;-)

Nu ska jag krypa upp i soffan o mysa, klappa lite på magen och bara njuta :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0