Symtom vecka 7

Jag går som i en dvala. Jag orkar knappt inte göra något. Är så trött, men ändå inte sovtrött. Jag har även senaste dagarna börjat må illa, maten smakar inte, men jag måste få i mig för jag är konstant hungrig. Jag känner inte igen det här från de andra tre. Jag mådde mycket bättre då, tror jag!!! Molvärken känns också annorlunda. Den är inte jätte stor, kommer ibland bara, men känns annorlunda när den väl kommer. Tycker även att brösten spänner mer en vad det gjorde de andra gångerna. Men kanske var det likadant, kanske har jag bara glömt? Inatt tror jag magen växte också, för idag hela dagen har jag sett gravid ut. Vet att det syndes tidigt förut med, men inte redan i vecka 7????? Ett par av byxorna gick inte att knäppa :-0 Ska fota för att minnas och jämföra, men har ingen före bild, bara sommarens strandbild, men den dagen var jag svullen och ser gravid ut också, vilket jag i o för sig var redan då, men hur som helst. Ett till tecken jag inte minns sedan de tidigare gaviditeterna är den feta hinna som lagt sig i ansiktet och pormaskarna/finnarna som ploppat upp. Just nu undrar jag vart detta ska sluta, men det sägs väl att de första 12 veckorna är värst. Eller så är det kroppen som är mer utsliten, tre gaviditeter innan och nu även lite äldre, jag kanske är utslitnare????

Dagens gulliga var iaf min yngsta son som är 4år. Han klappar mig på magen och säger att där finns en bebis. Vi har inte sagt något. Jag skrattar och undrar om han tror att det är så. Först säger han att han tror det, men sen tycker han att han skojar. Lilla raring tänk vad rätt du har och så fort vi vet att allt ser okej ut ska vi berätta. Jag längtar....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0