Sammandragningar

Jag har undrat så över denna graviditet. Tyckt jag haft så lite sammandragningar mot de andra gångerna. Men så senaste veckan har jag snarare blivit orolig att det är sammandragningar som kommer som inte är bra. Jag har för det första upptäckt att jag har sammandragningar, men de är knappt kännbara. De kommer när jag går eller blir kissnödig. Det enda som händer då är att magen känns tyngre, blir lite hårdare. 

Senaste veckan har dock känslan ändrats. Jag känner att det vid varje sammandragning känns neråt dvs i vad jag tror är tappen. Sammandragningen är dessutom mycket starkare och håller i sig länge. De kan komma redan om jag vilar, finns alltså inget samband med mer aktivitet. Det enda som är förändrat är mitt mående och kanske påverkas även livmodern när man mår dåligt psykiskt? Sammandragningarna gör ju inte ont så det är ju först då man ska söka för dem. Men jag kan inte låta bli att undra. Säkert är det ingen fara, men det är verkligen en konstig känsla som jag inte känner igen från de andra.

För övrigt har jag börjat räkna ner. Snart har jag bara en månad kvar att arbeta och då kommer jag inte arbeta som en heltidstjänst. Jag får betalt som det, men har lagt ett par semesterdagar så jobbar bara en vecka till med 4 dagar i rad sen är det 2-3 dagar i rad följt av 2 ledigt. Någon vecka arbetar jag totalt 5 dagar på en vecka, men då är den uppdelad med ledigt mitt i veckan istället. Annars är det max 3 eller 4 dagar på en vecka som jag arbetar, men då aldrig 4 dagar i rad. Känns rätt okej faktiskt. Och senaste två veckorna har varit lugna på jobbet så det hoppas vi håller i sig.


Kommentarer
Postat av: Marine

Tror nog du kan känna dig lugn gällande sammandragningarna. Men det är klart man reagerarnär det inte känns som man är van. För min del harju så mkt kännts annorlunda denna ggn mot tidigare gånger, så till slut var det ingenting som förvånade mig ;-).

2011-12-18 @ 16:24:07
Postat av: Lina

jobbigt med sammandragningar! du kanske måste ta o varva ner lite mer, men det kan ju va svårt det med! skönt att du inte jobbar så mycket mer nu iaf! kram

2011-12-19 @ 12:25:54
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag hade också jobbiga sammandragningar med J, fast inte i vila såsom du verkar ha. Skönt för dig att du inte har så långt kvar att jobba och att du får lite ledigt emellan. Vill gärna träffa er i januari om ni kan och vill. Kram

2011-12-19 @ 23:10:11
Postat av: Lottiz

Det går säkert bra i januari Elin, jobbar vecka 1 och vecka 3 på helgen, men annars är jag ledig resterande helger på HELA året :-D Har även en del ledigt mitt i veckan också om ni är uppe i sörping något då. Du får höra av dig när ni sk a komma neråt.

2011-12-20 @ 20:46:24
URL: http://otizzfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0