Halsbränna

Jag har fått världens halsbränna. Det riktigt bränner i halsen. Har kännt av det några enstaka gånger förut, men det har gått över efter någon timma. Idag har det dock hållt i sig sen efter lunch. Vet inte om det var maten jag åt, ärtsoppa och pannkakor som gjorde att det blev så här? Börjar bli riktigt jobbigt att det aldrig ger sig.

Undrar om uttrycket att bebisen har mycket hår om man har halsbränna stämmer?. I så fall måste vår bebis ha en riktig kalufs på huvudet ;-) Nej förstår inte hur det skulle hänga ihop, men visst är det lite roligt med sådana där påhitt. Tänker allt mer på bebisen. Undrar så vem som bor där inne. Hur kommer den se ut. Är det en pojke eller flicka. Vilken personlighet har bebisen. Kommer jag fixa att ha en bebis igen samtidigt som jag har tre barn till att ta hand om? Hur kommer nätterna bli?

För övrigt har jag nu mindre en 100 dagar kvar. 98 för att vara exakt. Imorgon går jag in i 26+0 med andra ord vecka 27. Nu börjar det faktiskt kännas som man kommit en bit i graviditeten :-D Känns inte alls långt kvar. 30 arbetspass och 7,5 vecka kvar innan jag går på ledighet och väntar in sista månaden på att bebis ska komma. Spännande.

Förutom halsbränna lider jag allt mer av foglossning också. Har ont varje dag mer eller mindre och emellanåt svårt att gå. På jobbet har folk börjat kommentera min gångstil att jag vaggar fram, men det är enda sättet för går jag vanligt gör det för ont. De förstår inte att jag går som jag gör förens jag nämner att det smärtar då får jag alla möjliga råd vad jag ska göra. Mest tjat är det nog om ett bälte ;-) Får väl använda ett sådant snart om det inte blir bättre.

Nej nu ska jag krypa ner i soffan o mysa.

Kommentarer
Postat av: Lina

usch va jobbigt! jag har också halsbränna men inte alltid och det där att vagga känner jag till men som tur är vaggar jag bara när jag suttit still ett tag sen går det över. Gumman du kommer klara ett bebbe till galant du klarar ju tre, en till är ingen skillnad ;) kram

2011-12-09 @ 09:09:14
URL: http://mizzlina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0