BM-besök

Då var det dags för att träffa barnmorskan och få lite kontroller för att se att bebis mår väl. Och allt såg bra ut.

 Hon tyckte jag skulle införskaffa mig ett bälte för foglossningen, kanske som julklapp ;-) Ja vi får väl se, något bälte får jag nog inte, men pengar kanske så jag kan köpa ett, om det är någon idé, är ju inte så långt kvar ändå.

Frågade om sammandragningarna också som hon inte trodde var någon fara. Bebis ligger troligtvis långt ner bara eftersom jag redan fött 3 barn. Så jag litar på det.

Måendet ville jag inte ens diskutera, känner inte i nuläget iaf att jag kan prata med någon mer en min make om det. Men det är skitjobbigt och lite orolig är att jag att det ska finnas kvar även efter graviditeten och bara bli värre. Men nu hoppas jag att det iaf beror på hormoner alla de jobbiga tankar jag har. Känner inte att jag litar på någon utom min man. Min omgivning tycker säkert också det är jobbigt, men ingen säger direkt något eller kanske ser de inte trots att jag både här och där skriver att jag inte mår bra, fast snart slutar jag nog med det med. Får ingen värmande kram eller ens värmande ord tillbaka. Men jag har tur för jag får både kram och värmande ord av min man, han räddar mig återigen. Min räddare i nöd och lust <3

Sifforna hos Bm såg ut så här:

Vecka 27+5
Bltr 120/80
Urin - spår
Hb 119
Glukos 6.6
Sf-mått 27cm (23cm för en månad sen)
Hjärtslag: 140slag/min (158slag/min för en månad sen)

Nästa besök blir om cirka 3 veckor igen.

Idag är det föressten exakt 12 veckor kvar tills beräknat förlossningsdatum. Känns igentligen inte alls långt kvar. Och två små bebisar har redan ploppat ut, en nära vän och en gammal arbetkollegas. Den ena en son och den andra en dotter. Båda jätte söta. Har dock inte fått chans o mysa än med vännens son, men kanske snart. Längtar så tills jag har min egna lilla bebis så jag kan mysa hur mycket jag vill, när jag vill.

Är det föressten något ni undrar över och vill att jag ska skriva om får ni gärna ställa er fråga så svarar jag i ett inlägg sen.

Nu önskar jag er alla en riktigt God Jul.

Kommentarer
Postat av: ELin

När du skriver sådär blir jag förstås väldigt ledsen på mig själv och orolig för dig. Jag har nog helt enkelt inte fattat att det var så illa :( skönt att du känner att du har M iallafall. Jag vill gärna vara ett stöd för dig men du får gärna vägleda mig vad du vill att jag ska göra så att jag inte gör fel. Jag bryr mig i allra högsta grad om dig och om hur du mår! Många stora och varma kramar ändå från Göteborg.

2011-12-23 @ 09:37:44
Postat av: Lina

Kramar till dig gumman! Jag hoppas verkligen att du får må bra snart, man ska ju va lycklig under sin grav säger alla, även om jag själv inte kan hålla med om det för tillfället, men du är stark charlotte och du har en underbar man och underbara barn, sörpla in positiv energi från det! Vill du ses för en fika en dag så kan vi försöka få in det, jag är ledig några dagar nu framöver! Skönt att bebbe mår bra och att allt ser bra ut! kramar Lina

2011-12-23 @ 13:13:50
URL: http://mizzlina.blogg.se/
Postat av: Lottiz

Tack tjejer.

Elin tror inte att du ska oroa dig för att det blir fel, för det räcker långt med att bara visa att man finns där som du gjort nu. Ett värmande ord eller en kram det är allt som behövs för att man ska få le och faktiskt inse att det finns någon där för en.

2011-12-23 @ 13:50:05
URL: http://otizzfoto.blogg.se/
Postat av: Marine

Stor kram till dig vännen min! Självklart bryr jag mig massor om hur en utav mina allra bästa vänner mår och blir själv ledsen att höra att du inte mår så speciellt bra just nu. Förlåt att jag inte orkat finnas där för dig på det sätt du behövt. Hoppas min ork skall återkomma ordentligt nu så jag kan återgälda en del av allt det stöd jag tidigare fått av dig. Återigen - stor kram.

2011-12-30 @ 13:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0