Andas ut???

Blödningen har slutat, inte kommit något mer en någon brunflytning ibland. Jag fick en emtid till KK/gyn. Läkaren var tyvärr försenad, jag hade fått sista tiden för dagen av jourtiderna så då kunde det lätt bli lite försenat. Men jag väntade så snällt, tog bara 20minuter extra så det var helt okej ändå. Måste ge en stor gulstjärna till vårat sjukhus KK-mottagning, tycker de är så förstående och det är inga problem att de tar emot en. Snart uppe i högkostandsskyddet dock om det ska fortsätta så här med blödningar hela tiden.

Iaf fick jag träffa en ung läkare precis som förra gången, denna var dock kvinnlig, kändes lite lättare när man skulle till och göra det vaginala ultraljudet än en ung läkare som var säkert lika gammal som en själv och manligt kön. Fick goda nyheter, så mirakel de finns :-D En liten sprattlig böna kunde ses. Bra mycket större en förra gången. Hjärtat pickade på fint och jag fick se hur den lilla där inne rörde på sig, som att h*n sträckte på sig. Gulsäcken syndes också mycket tydligare en förra gången. Och storleken på fostret stämde väldigt bra, blev framflyttad en dag till 8+5, men jag håller 8+4 som det första VUL visade så får vi se sen efter KUB vad det visar då. Läkaren sa att den är mycket säkrare för att bestämma fosterlängd då allt är så litet nu.

Blödningen då var kom den ifrån? Eftersom ingen pågående blödning kunde ses fick jag inget klart besked. Men läkaren såg ett litet område högt upp i slidan som såg ut som det kunde kommit därfirån. I livmodern såg det fint ut och det är ju det viktigaste. Hon kunde ju inte ge några garantier ändå, men just vid besöket såg det fint ut så nu får jag hoppas det slutar upp med de här dumma blödningarna som alltid får en att tro att det värsta hänt. och även hålla tummarna för att allt är bra med bönan och vi får en frisk bebis i mars.

Mitt i allt tumult fick mamma reda på det hela också då jag behövde någon som kollade barnen och kunde ju inte ljuga. Hon tog det bra och stöttade mig i min oro. Kändes skönt :-D

En liten bild tiggde jag till mig denna gång, inte den bästa dock, men iaf något att kika på. Hon hade en mycket bättre under tiden vi kikade, men skrev inte ut då. Var ju lite synd för där syndes gulsäcken och allt tydligare. 8+5 iaf o cirka 2cm pyttelitet :-D


Kommentarer
Postat av: BV

Hejsan!

Precis kikat in här. Kul att få följa resan med dig och lilla fyran. Vilken orolig resa du haft hitintills, hoppas det vänder och blir enklare. Känner igen mig mycket i en del utav dina funderingar. Det verkar inte direkt som att oron blir mindre ju fler egna erfarenheter av graviditet man har, snarare tvärt om. Ta hand om dig och liten i magen!

2011-08-11 @ 22:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0